Cacabelos reclamará a la Xunta que el Plan do Litoral recoja la singularidad de O Grove
AROUSA
Singularidad es una palabra de uso frecuente en A Illa, donde el Concello lleva años batallando para que las sucesivas normativas urbanísticas reconozcan las peculiaridades de ese municipio insular. O Grove no es una isla, pero casi. Por eso, el alcalde meco ha decidido incorporar a su discurso la palabra singularidad para defender que la península arousana reciba un trato particular en el Plan de Ordenación do Litoral. Ese será, sin duda, uno de los términos que José Antonio Cacabelos pronunciará ante el director xeral de Sostenibilidade e Paisaxe, Manuel Boroibo, cuando este le conceda la entrevista que le ha sido solicitada desde O Grove.
En ese encuentro, Cacabelos pondrá voz a las alegaciones que el Concello presentó en su día al POL, y que, según el regidor, «representan a 12.000 veciños». Y es que ese documento fue redactado «tras reunirse con diferentes colectivos e partidos políticos» y en él se refleja «a necesidade de que o plan contemple a particularidade e a singularidade da península grovense».
Para explicar detalladamente esos argumentos, Cacabelos ha solicitado la reunión con Manuel Boroibo «coa que agarda poder trasladar en breve ao goberno galego que O Grove, pola súa xeografía e extensión, é un concello moi particular, e que isto se debe ter en conta á hora de redactar esta normativa autonómica».
Puntos concretos
Cacabelos concreta esa filosofía general. Y señala, por ejemplo, que «o Plan de Ordenación do Litoral que está a elaborar a Xunta debe abordar na vila os 200 primeiros metros de liña de costa». Y es que si se mantiene la franja de 500 metros fijada de forma «preventiva e temporal» por la ex conselleira Caride, el POL estaría afectando «a espazos xa regulados polas normativas como as que atinxen ao solo rústico e forestal, ou á Rede Natura». «Non é entendible -dice Cacabelos- que o POL tamén afecte a este tipo de solo».
Y es que, «se aplicamos directamente o que se propón, imos quedar moi hipotecados de cara ao futuro na nosa autonomía urbanística». «O POL vai ser un documento moi importante para un pobo como O Grove, pero debería ter un papel máis limitado que deixe un marxe de manobra en materia de ordenación ao Plan Xeral».
Con ese objetivo de «defender a autonomía municipal» y de «delimitar ata onde entendemos que pode chegar o POL», Cacabelos ha pedido la reunión con los responsables de ese asunto en el gobierno autonómico. A esa reunión, que a juicio del regidor es «necesaria e urxente», ha solicitado asistir el equipo redactor del PXOM, ya que con el Plan do Litoral propuesto «non teríamos marxe de manobra» en lo tocante a la ordenación urbanística de la villa.