Estudian cómo proteger del turismo masivo once joyas naturales y patrimoniales de A Mariña

O VICEDO

La Mancomunidade elabora un informe sobre la capacidad de carga de estos lugares, a fin de comprobar si proceden «medidas de continxencia»

11 nov 2023 . Actualizado a las 13:27 h.

As Catedrais es el gran imán turístico de A Mariña, que no obstante cuenta con otras joyas naturales y patrimoniales que seducen al turista. La Mancomunidade ha iniciado un estudio, a través de la empresa adjudicataria Antea Group, para averiguar la «capacidade de carga» de estos recursos turísticos «de especial fraxilidade» y que tienen «gran afluencia de visitantes en rangos espazo-temporais relativamente curtos», para comprobar si proceden «medidas de continxencia» para asegurar la calidad ambiental de la zona y un turismo sostenible y de calidad.

Los once recursos naturales y patrimoniales estudiados, todos de gestión municipal, son el sendero de O Fuciño do Porco, en O Vicedo, que el Concello ha cerrado estos días al público por seguridad y donde ya están reguladas las visitas durante el verano;  la Fervenza do Escouridal, en Alfoz; la Fervenza do Río Xestosa, en Ourol; la cascada de Salto do Coro, en Mondoñedo; el Pozo da Onza, en O Valadouro; el Pozo da Ferida, en Viveiro; la Cova da Doncela, en Viveiro; los Cantís «de papel» de Morás, en Xove; las Antigas Fábricas de Sargadelos, en Cervo; el Castro de Fazouro, en Foz; y el entorno de Santo Estevo do Ermo, en Barreiros.

Antea Group analiza estos recursos para «determinar a capacidade de carga dos mesmos, tanto física, como ecolóxica e psicolóxica - e propoñer un modelo de xestión adaptado a cada recurso, que estableza as propostas e actividades de continxencia a levar a cabo», señala la Mancomunidade.

Con este objetivo, la adjudicataria realiza encuestas de campo en los once recursos, «para recadar a opinión e valoración das persoas visitantes, así coma o seu perfil, para coñecer a situación tamén desde a perspectiva do turista». En agosto se efectuó la primera campaña de consultas, y en otoño ha comenzado otra. Las entrevistas presenciales se están completando con formularios online ante el mal tiempo.

El estudio de capacidad de carga se enmarca dentro del Plan de Sostibilidade Turística 2022-2024, que la Mancomunidad impulsa con la colaboración de la Diputación, la Xunta y la Secretaría de Estado de Turismo. Rocío López, alcaldesa de Lourenzá y presidenta del colectivo mariñano de municipios, señala que «o desenvolvemento dunha correcta xestión do territorio en termos turísticos pasa por un adecuado manexo das visitas, especialmente naqueles puntos que contan con características intrínsecas que os converten en especialmente fráxiles e tamén aqueles que reciben unha gran cantidade de turistas».

Tania Hermida, gerente del Plan de Sostenibilidad, explica que «existen suficientes evidencias que demostran que, de non tomar accións que conduzan a unha correcta xestión do turismo en puntos sensibiles ou moi masificados, pode verse afectada a calidade ambiental da zona en cuestión e tamén o fluxo turístico no territorio, xa sexa pola merma na satisfacción das persoas visitantes como por unha posible animadversión da poboación local». Con esta actuación, ahonda, «búscase contribuír a unha correcta xestión do turismo no territorio».

Observatorio de Turismo Sostenible

La Mancomunidad indica también que en el plan está contemplada la creación de un Observatorio de Turismo Sostenible. Los técnicos trabajan actualmente en su concreción. Será «unha ferramenta que permita a compilación, análise e interpretación de datos con incidencia na actividade turística, facilitando a formulación e posterior implementación de políticas, estratexias, plans e xestión dun turismos sostible no territorio».