La estancia de los templarios en la isla Coelleira

La Voz

A MARIÑA

11 oct 2009 . Actualizado a las 02:00 h.

En la memoria popular de O Vicedo se conserva la historia de los templarios. Finalizado el trabajo de campo, los arqueólogos han empezado ya a elaborar la memoria técnica. Para ello están analizando los restos localizados en la isla Coelleira. «Leváronnos uns percebeiros do Vicedo ata alí e si atopamos unhas ruinas e tomamos datos para facer unha planimetría, temos que estudiar ben a documentación, anque hai pouca, para ver se coincide; non sabemos se corresponden ao cenobio», señaló Xulia Vidal.

¿Qué hay de legendario y qué de histórico en la presencia de los templarios en A Coelleira? «Hai opinións encontradas -afirma la arqueóloga-, o primeiro documento que se conserva da Coelleira é do século XI, pero non se cita que orde era; hai quen alimenta a teoría dos templarios porque hai pouca documentación e eles tiñan o costume de escondela. Todo o mundo fala deles. Estivemos nunca casa en Xilloi e unha señora dicíanos que seu bisavó acollera ao último monxe, cando os botaran da illa. Pero iso sería no século XVI e o bisavó da señora non ía vivir...».

En San Martiño encontraron los restos de la calzada romana que unía la isla con el continente y del monasterio, guiados en todo momento por la tradición oral y por las referencias toponímicas, puesto que los árboles derribados por el Klaus y la maleza entorpecen el acceso.