Para el ministro de Fomento y número dos del PSOE a nivel estatal, «algunos debates» abiertos en Galicia en torno al futuro de las cajas de la comunidad vienen inspirados «en patriotismos de hojalata». La última declaración de José Blanco sobre el sistema financiero gallego -también recordó que «el dinero no tiene fronteras»- ha enervado a PP y BNG. «Onte [por el miércoles] se desenmascarou definitivamente o PSOE, non lle gusta a unión do aforro galego, non quere unha caixa galega única e está por difuminar as caixas galegas entre as caixas de fóra», reflexionó ayer el presidente de la Xunta cuando se le preguntó por esas palabras del ministro. «Estou convencido -agregó- de que Blanco vai ser respectuoso coas decisións democráticas que se tomen en Galicia, e espero que poña orde no PSOE galego», con relación a los discursos diferentes que sobre la fusión de las cajas se oyen entre los alcaldes de Vigo y de A Coruña.
En todo caso, Núñez Feijoo estimó: «A maioría dos galegos non nos sentimos 'patriotas de hojalata' senón defensores dos intereses do noso país, e non sei como se chama o patriotismo dos galegos que van en contra do interese xeral de Galicia», apostilló censurando indirectamente a Blanco.
Sin embargo, el secretario general del PSdeG, Pachi Vázquez, aseguró en A Coruña que los socialistas gallegos «nunca» se opusieron a la alianza entre Caixa Galicia y Caixanova, e instó a que sean las dos entidades las que encuentren una salida consensuada. En caso de una fusión, Pachi Vázquez reclamó que se forme una entidad «equlibrada e coa que se identifique toda Galicia». Antes de un encuentro con militantes de la zona de A Coruña, el socialista eludió valorar la operación de venta de R y aseguró que «si se trata dun sector estratéxico, que a Xunta participe dela». Y reprobó a Feijoo por desconocer la operación hasta que se produjo. Por su parte, la portavoz del PSdeG, Mar Barcón, respaldó las afirmaciones de José Blanco y contrapuso a «eses que se visten de patriotas cando non teñen outra saída» con «unha persoa que ten contrastado o que pensa de Galicia, que pensa en Galicia e que aposta pola galeguidade».
«Cerebro de folla de lata»
Más contundente contra José Blanco fue el portavoz nacional del BNG, quien entiende que para el ministro de Fomento «é indiferente que as caixas teñan o centro de decisión en Galicia ou non». «Cando un ten o cerebro de folla de lata e, sobre todo, cando traizoa os intereses dos seus concidadáns, demais non deixan de ser parvadas do señor Blanco», reprobó Guillerme Vázquez, a la vez que lamentó el «silencio» del Gobierno gallego ante la venta de R a CVC.