«Gutenberg aínda non está morto», proclama Molina en la Feria del Libro de A Coruña
CULTURA
El ex ministro de Cultura César Antonio Molina abrió ayer la 39 edición de la Feria del Libro de A Coruña con un pregón en defensa de la lectura, en todos sus formatos, y declarando su especial querencia por la letra impresa.
Acompañado por el alcalde coruñés, Javier Losada; por el director xeral de Promoción da Cultura, Francisco López y por el presidente de la Federación de Libreiros de Galicia, Xurxo Patiño, el escritor coruñés aseguró que el e-book «dificilmente poderá expulsar ó libro tradicional das nosas vidas» y afirmó también que «non é un perigo para a lectura; sí o son -añadió- os videoxogos, os programas lixo da tele, o mal ensino que impón con obrigatoriedade e o mal exemplo familiar onde a cultura é algo extravagante».
A juicio del poeta, el libro electrónico «non acabará coa lectura impresa, ao contrario, contribuirá a ampliala». Aludió Molina a que «millóns de persoas len e escriben a través de Internet para intercambiar opinións, sentimentos e coñecementos», por lo que concluyó que «Gutenberg aínda non está morto, metamorfeouse». «Nunca houbo tanta necesidade de ler e escribir coma hoxe», afirmó antes de destacar que los cambios de soporte no han implicado una variación en la finalidad. Confeso «prisioneiro» de las obras que atesora en su biblioteca, valoró el papel de las nuevas tecnologías para garantizar la conservación de textos y evitar pérdidas irrecuperables de otras épocas pasto de llamas y catástrofes.
El ex ministro auguró un próspero futuro a la lectura: «Nunca deixará de medrar porque é a máis pura esencia da liberdade», concluyó.