La visión artística de lo que el mar devuelve

La Voz

VIGO

Manuel Sendón

Manuel Sendón reúne en la exposición «Crebas» más de 30 fotografías y un mural

25 feb 2021 . Actualizado a las 20:13 h.

«Escoito e escoitei moitas historias fascinantes de obxectos traídos polo mar, unhas simpáticas e outras tráxicas. O mar cuberto de laranxas até cambiar de cor, mariñeiros que colleron nas súas redes champaña francés, praias poboadas de capachos multicolores (máis propias dunha instalación que dun fenómeno natural), televisores que ao prendelos estoupaban, mulleres con impresoras na cabeza, como noutrora se levaban as sellas… Pero tamén barcos como o Silva Gouveia, afundido en 1927, que ás veces o mar descobre e tamén outros como el, de grandes dimensións, encaixados en areais aos que o mar normalmente non chega, ou praias con mortos traídos polas correntes e as mareas, sen esquecer as paisaxes apocalípticas do Prestige e da evacuación do Casón». Así introduce Manuel Sendón su exposición Crebas, que se puede ver en el Museo do Mar de Galicia (avenida Atlántida, 161) hasta el 4 de abril, una vez que se ha decidido prolongar su estancia en Alcabre.

Es la visión personal de Sendón de las devoluciones que el mar deposita en la costa, especialmente en su Costa da Morte. El trabajo ya fue presentado en diversos espacios de Galicia, pero la propuesta del Museo do Mar, con 30 fotografías de gran formato y un mural de 60 más pequeñas, añade imágenes inéditas.

Las fotografías de Sendón de objetos hallados en la arena complementan la sección que el Museo do Mar destina a la historia de los naufragios en Galicia. Por ello, el autor considera que el edificio de Alcabre es «o lugar máis axeitado para expoñer o proxecto». Manuel Sendón explica que de pequeño visitaba la comarca todos los años y hace dos décadas convirtió una pequeña casa en su lugar de referencia. «As características físicas e meteorolóxicas deste espazo deron lugar a sucesos sorprendentes» dice el artista.

Sendón aprovecha la muestra de su trabajo para reclamar «unha maior preocupación institucional pola cultura», porque considera que os efectos de la pandemia hace que «a cousa non pinte nada ben».