El BNG solicita un pleno extraordinario para que Conde Roa se explique
11 abr 2012 . Actualizado a las 07:02 h.Las explicaciones dadas por el alcalde de Santiago, Gerardo Conde Roa, según el concejal socialista, Xosé Sánchez Bugallo «demostran que, dende o punto de vista interpretativo, probablemente gañamos un mal empresario e un político mellorable; pero perdemos un actor mediano o incluso bo». Bugallo dijo que, tras sus explicaciones, «quedou demostrado que o seu é a promoción inmobiliaria», pero lamentó «a repetición de vellas mentiras». Insistió en que Conde Roa dijo «en reiteradas ocasións que dende o 2007 abandonara a construción, pero as súas palabras deixan claro que seguiu coa actividade empresarial» al tiempo que cobraba la dedicación exclusiva del Concello y del Congreso de los Diputados.
Sánchez Bugallo dijo que los graves problemas económicos de Conde Roa «son un asunto personal que non ten que ver co Concello, pero non pode implicar a cidade. É lamentable que, cando dixo que ía darlle unha repercusión internacional á cidade, non lle pareceu suficiente o recoñecemento relixioso e patrimonial; non nos fai falla un recoñecemento por ter un alcalde defraudador».
El portavoz socialista volvió a exigir al gobierno local la paralización de los expedientes urbanísticos ya que «están todos baixo sospeita». No solo se refería a la operación de la Finca do Espiño y dijo que «hai outro máis grande que está debidamente acreditado», aunque no quiso dar más datos. Aludió al cese forzoso de la interventora unos días antes de la firma del convenio de Espiño y se refirió también a la decisión municipal del cierre de la empresa municipal de vivienda Emuvissa.
Bugallo se ofreció para «sentarnos con tranquilidade» para hablar de todos estos asuntos. Ante la solicitud del BNG de un pleno extraordinario, el portavoz socialista dijo que «xa o pensaremos, pero non é tempo de explicacións, debe darllas ao xuíz». Insistió en que las explicaciones ofrecidas en la rueda de prensa del lunes, solo permitieron reforzar la tesis de que es válida como línea de defensa, pero «non pode mentirlle aos cidadáns».
El BNG pide un pleno
Por su parte, el BNG ha solicitado la convocatoria de un pleno extraordinario y urgente para que «a corporación municipal poida coñecer as explicacións de Conde Roa e do grupo municipal do PP» sobre la querella presentada por la Fiscalía por un presunto delito fiscal del regidor. El portavoz nacionalista, Rubén Cela, considera que ha quedado «claramente demostrado» que hubo un intento por parte del alcalde compostelano «de non cumprir coas súas obrigas tributarias» y que los hechos son contrastables, con independencia del proceso judicial, «e quedan demostrados e avalados pola detección de Facenda, pola querela da Fiscalía e pola admisión a trámite do xuíz, porque entende que hai indicios dun delito», añade Cela.
Más información en las páginas 6 y 7 de la sección Galicia.