La oposición tilda de «trampa» y «parche» las medidas de la gerencia
26 oct 2013 . Actualizado a las 07:25 h.La propuesta del Sergas de que las guardias de cirugía pediátrica sean atendidas en el CHUO por cirujanos generales y urólogos y que éstos asuman las intervenciones urgentes de los niños mayores de 7 años no ha paralizado las críticas de organizaciones sociales y políticas. Continúan reivindicando que se contrate a más cirujanos pediátricos para realizar atender las urgencias en Ourense las 24 horas del día.
La Plataforma en defensa da sanidade pública inició ayer en A Ponte su calendario de visitas a los colegios para informar a los padres y recoger firmas reclamando cirujanos infantiles. Mantiene su convocatoria de asamblea abierta el día 30 en la Casa sindical. En la plataforma change.org continuaba subiendo ayer el número de firmas «para que no desaparezca el servicio»; superaban las 12.000.
En el ámbito hospitalario, el presidente de la junta de personal, el médico Emilio Armada, recuerda la postura del colectivo: «Seguimos mantendo, sen pór en dúbida a capacidade dos nosos profesionais para abordar determinadas patoloxías a partir de certas idades, que a solución clara e completa é contratar un novo cirurxán pediátrico. Xa llo dixemos á xerente no seu día e mantemos esa opinión. Cremos que non puxeron todos os medios para atopar un cirurxán infantil».
En el debate político, Carmen Acuña (PSOE) considera la solución propuesta por el Sergas «unha trampa. Eu sigo reclamando un servizo exactamente igual como tiñamos en xuño. Falan do límite de 7 anos para os traslados a Vigo; a esencia da cirurxía pediátrica son, precisamente, os nenos máis pequenos; no mesmo Barco operan apendicite en nenos algo maiores pero a solución ten que ser para todos, tamén para os máis pequenos».
Miguel Santalices, parlamentario del PP, aboga por mantener uno de los servicios más antiguos de Galicia: «Apoio todo o que sirva para preservalo e vaia na liña de evitar os desprazamentos evitables dos nenos. Eu sempre mantiven que hai a mesma distancia de Ourense a Vigo que de Vigo a Ourense e iso conta tamén para o desprazamento de especialistas». Deja a la opinión de los clínicos quién debe atender las guardias.
Por Anova, Eva Solla entiende que «o que propoñen non é ningunha solución. O lóxico é que se cubrisen a totalidade das gardas polo menos con un cirurxán infantil. Ademais, de cara á formación dos residentes de cirurxía pediátrica, se non hai adxuntos cos que traballar, esa formación non se vai poder dar».
En el BNG, Tereixa Paz habla de que se trata de un parche: «Se é para un par de semanas, vale, pero como solución definitiva parécenos unha tomadura de pelo, o mesmo que que lle poñan ó CHUO un nome tan ampuloso, complexo universitario, e despois non haxa especialistas para formar ós MIR».
Compromiso por Galicia tiene activa una campaña digital que ha batido su mejor marca de visionados.