Aprender co móbil


As novas tecnoloxías non son a panacea para os problemas da educación, aínda que si imprescindibles como medio que facilita a aprendizaxe. Pero este aspecto é o menos aproveitado, en comparación co seu uso para os diversos ámbitos da vida cotiá. Desde que a finais do pasado século XX se iniciaba en Galicia o primeiro programa de implantación das TIC no ensino, moito se ten avanzado en dotación de equipos, informatización dos centros ou plans innovadores. Non ocorreu así co que debe ser o obxectivo esencial deste esforzo económico: conseguir que os alumnos sexan capaces de utilizalas para mellorar o seu rendemento académico.

Os rapaces dispoñen axiña de ordenadores, tabletas e sobre todo móbiles, cunhas capacidades tecnolóxicas excepcionais, que utilizan principalmente para o ocio ou a comunicación. Xogar, escoitar música, navegar ou atender as redes sociais son as principais actividades, que incluso se levan a cabo en horas escolares. Non obstante, como constatan diversas investigacións, as súas competencias dixitais necesarias para a actividade académica son baixas e polo tanto utilízanse mal. Por exemplo: unha alta porcentaxe de escolares emprega o móbil para axudarse na realización de deberes na casa, pero abusan de copiar e pegar e carecen dunha adecuada formación para seleccionar na Rede ferramentas idóneas de busca e fontes de información válidas.

Por outra parte, o xeneralizado abuso das tecnoloxías está a prexudicar tamén a aprendizaxe do alumno, pois reduce a súa capacidade de concentración e incrementa o aprazamento de tarefas. A pantalla distrae moito máis que o papel e bolígrafo e os aparellos non se conciben como un medio para axudar ao traballo intelectual autónomo, senón como un fin en si mesmos, que proporciona diversión e mesmo pracer, causa do incremento de casos de adicción e de illamento social. Esa falta de motivación cara ao uso das TIC para estudar, é un dos principais atrancos na adquisición de competencias dixitais específicas.

Non se trata, nas primeiras etapas do sistema educativo, de que o alumno aprenda só, senón de que coa axuda do profesor sexa capaz de adquirir as capacidades necesarias para seleccionar a información adecuada na inmensidade de Internet, investigar e aprender. Este obxectivo non se vai conseguir sen dúas medidas cada día máis imprescindibles: limitar o uso das TIC nos fillos para fins comunicativos e de ocio e que os gobernos se centren en mellorar a eficiencia no manexo destas tecnoloxías para a aprendizaxe do alumno. Hai aínda moito profesorado sen a suficiente formación e compromiso para levar a cabo este labor e, como consecuencia, falta tamén igualdade de oportunidades para tódolos escolares. Mágoa que o móbil, coas súas colosais posibilidades, non se converta, polo menos nun pouco do moito tempo que se lle dedica, no gran aliado do ensino!

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
6 votos
Tags
TIC
Comentarios

Aprender co móbil