José Tomé: «Os pensionistas de Lugo cobrarán case 1.100 euros máis ao ano grazas a Pedro Sánchez»

la voz LUGO

LUGO

José Tomé compareció en la sede del PSOE de Lugo con otros cargos socialistas
José Tomé compareció en la sede del PSOE de Lugo con otros cargos socialistas CEDIDA

El líder del PSOE lucense explicó que 113.849 lucenses se beneficiarán del incremento del 8,5 % y recordó que el PP votó en contra de esta medida

27 ene 2023 . Actualizado a las 17:07 h.

El secretario general del PSOE de Lugo, José Tomé Roca, destacó este viernes que la subida de las pensiones en un 8,5% conforme al IPC aprobada por el Gobierno de Pedro Sánchez beneficia a los 113.849 pensionistas lucenses, el 35 % de la población de la provincia. El presidente de a Diputación hizo esta valoración de una medida, recordó, «que saíu adiante a pesar do Partido Popular, que votou en contra».

El líder de los socialistas de la provincia hizo estas declaraciones durante la rueda de prensa que ofreció junto a la secretaria de Organización del PSOE de Lugo, Pilar García Porto; el senador César Mogo; y los diputados en el Congreso, Ana Prieto y Javier Cerqueiro. 

Tomé desgranó las cifras y beneficios de la subida de las pensiones, lo que supone, dijo, que un pensionista medio cobrará unos 77 euros más al mes, situando la pensión media en unos 914 euros. «Co 0,25 % do PP tardaríamos 34 anos en chegar a esta suba, polo tanto, os pensionistas da nosa provincia cobrarán practicamente 1.100 euros máis ao ano. Se se aplicase o 0,25% que aprobou o PP con Rajoy cando gobernaba no ano 2013, a suba para os pensionistas lucenses non chegaría nin aos 4 euros aos mes e tardaríamos 34 anos en alcanzar o 8,5 % que o Goberno que preside Pedro Sánchez aumenta neste 2023».

104 millones de euros para los pensionistas lucenses

En esta línea, resaltó también el importe que dedica el Gobierno de Pedro Sánchez en el año 2023 a las pensiones en la provincia de Lugo «xa que supera os 104 millóns de euros, unha proba máis do compromiso deste Goberno coa nosa provincia, despois dos longos anos de esquecemento e de desprezo dos gobernos de Rajoy».

Ejemplos de concellos

El dirigente socialista citó la subida de pensiones en diferentes concellos de la provincia. Como por ejemplo en Chantada que es de 62 euros más al mes, 868 al año y 2,5 millones más de incremento anual en la partida de las pensiones. En Antas de Ulla, la subida media será de 56 euros al mes, 784 al año, y en el conjunto de los vecinos percibirán 627.000 euros más. Monterroso recibirá 1,05 millones más, con una subida anual media por pensión de 840 euros, 60 euros más al mes. 

En A Fonsagrada, la subida será de 57 euros al mes, 798 euros más al año, con un incremento total de las prestaciones de 1,3 millones. En Becerreá serán 65 euros más al mes, 910 más al año en la pensión media, y el incremento total será de 1,04 millones. Vilalba percibirá 4,8 millones más al año, con una subida de la pensión media de 65 euros al mes, es decir, 910 euros más al año. En Guitiriz, la pensión media crece 61 euros mensuales, 854 anuales, y los pensionistas perciben en su conjunto 1,8 millones más.

A Pastoriza recibirá 951.000 euros más, con una subida anual media de 756 euros, 54 más al mes. En Sarria, la subida total anual será de 4 millones, 952 euros más al año de media, 68 euros más al mes. En Láncara, con menos vecinos, las cifras de incremento son de 59 euros al mes, 826 euros más al año y 892.000 euros de incremento anual. Y en Monforte de Lemos recibirá en conjunto 5,8 millones más al año, con una subida media anual por pensión de 1.064 euros, 76 euros más al mes.

Comparación con el PP

«Afortunadamente para os nosos maiores e para o conxunto da cidadanía, o PP xa non goberna. Esta crise derivada dos efectos da pandemia e da guerra de Ucraína non a está xestionando un PP que votou en contra de practicamente todas as medidas de protección das familias e da economía. Un PP que na anterior crise, recortou servizos esenciais, como a Sanidade pública, que tivemos que recuperar os socialistas, recortou os dereitos dos traballadores, subiu impostos de maneira xeneralizada, rescatou ós bancos e fixo unha amnistía fiscal para os defraudadores. Aínda hoxe estamos pagando as consecuencias desa nefasta xestión», insistió José Tomé.

«Feijoo anda perdido en Madrid»

Tomé Roca aprovechó su comparecencia para atacar a Núñez Feijoo en Madrid. «Dende que comezou o ano, o PP anda un pouco perdido. Ten unha certa gracia que Feijoo propoña, entre outras cousas, democratizar a TVE. Supoño que non o fará seguindo o modelo da cadea pública galega. E o de que goberne a lista máis votada, pois como en Ourense, ¿verdade?. En fin, fronte á falta de coherencia, o despiste, o retroceso e as promesas baleiras do PP, os socialistas, o Goberno socialista, segue facendo o que facemos sempre os socialistas nas institucións: poñer á xente no centro da nosa acción de Goberno».

El secretario general del PSOE en Lugo señaló que los presupuestos son una herramienta que deben de tener una función social: «Deben conformar un escudo social que ampare a quen máis o necesita para non perder poder adquisitivo e para afrontar esta complexa situación económica derivada da guerra. Por certo, o PP critica sempre as pensións en termos da gasto. Segundo eles, dedicar máis cartos a garantir o poder adquisitivo de quen pasou a vida traballando é un 'gasto'».

Tomé dijo que una pensión digna «é, ante todo, un dereito. E tamén, xa que logo, un investimento, un xeito de manter a actividade económica. Mesmo o PP ten unha visión anticuada dos nosos maiores. ¿Que pensan?, ¿que gardan os cartos debaixo do colchón?. O consumo dos maiores é fundamental en sectores como a alimentación ou a hostalaría. Tamén en moitos produtos asociados coa terceira idade. Os maiores axudan moitas veces ós fillos na crianza dos netos», explicó.

Por este motivo dijo que garantizar que los mayores tenga un nivel de consumo favorece el dinamismo y la recuperación de nuestra economía, «especialmente no rural, que é tan importante para a provincia de Lugo, porque as pensións baixas tamén baleiran o rural. Polo tanto, a subida das pensións é unha medida xusta dende o punto de vista social e eficiente dende o punto de vista económico, que ten un impacto moi positivo para os 67 concellos da provincia de Lugo, polas súas características demográficas, e tamén para o conxunto de Galicia e de todo o país».