A crise acabará cando mude o debate

Áurea Soto

FIRMAS

22 jun 2014 . Actualizado a las 06:00 h.

A pasada semana nunha especie de despedida Durão Barroso falou sobre a «enorme burbuja inmobiliaria que se originó en España». Neses anos que describe Barroso construímos en Ourense 10.500 novas vivendas: é dicir contribuímos a esa «enorme burbuja inmobiliaria que se originó en España»; e dabondo,  porque se construíron sen que houbera un so ourensán máis en Ourense que viñera vivir con nos.

Fernando Onega neste xornal respostaba a Barroso, e lembraba o papel de cada actor: do «Gobierno de la nación» dos «gobiernos locales y regionales, que fueron los que de verdad vivieron por encima de sus posibilidades» dos «medios informativos, satisfechos de poder contar la pujanza de un país que construía castillos en el aire» e do «ciudadano normal, que se entregó a la euforia y ahora es la víctima de todo, más empobrecido?» ¿En que momento estamos en Ourense?

A Xunta de Galicia acaba de emitir o informe sobre a calidade do Informe de Sustentabilidade Ambiental do novo Plan Xeral de Ordenación Municipal (PXOM) de Ourense: lembra que «o Concello de Ourense conta cun total de 67.073 vivendas: 14.561 baleiras. Lémbrase a importancia de adaptar á realidade municipal o número de vivendas previstas en aras de fomentar un planeamento sustentable».

Anulada a Ley 6/1998  verdadeira orixe da burbuja que segundo Barroso non se quixo ver por case todos, volvo a recomendar a clara exposición de  motivos da Ley 8/2013, de Rehabilitación, Regeneración y Renovación urbanas «? (datos del) Ministerio de Fomento, España posee actualmente? suelo capaz de acoger nuevos crecimientos urbanísticos para los próximos 45 años (? ) será muy difícil que los sectores inmobiliario y de la construcción puedan contribuir al crecimiento de la economía española y a la generación de empleo si continúan basándose, principalmente y con carácter general, en la transformación urbanística de suelos vírgenes y en la construcción de vivienda nueva».

¿Cando haberá  pechado esta crise? Na miña opinión so cando mude o debate, e non estea en cantas licencias de vivenda volvemos a construír senón no proxecto de cidade, recoñecible e sostible no tempo.