Movilización en Ortigueira por unas «aldeas libres de macroeólicos»

LA VOZ ORTIGUEIRA

CEDEIRA

CEDIDA

Vecinos y representantes de los concellos de la comarca secundaron la protesta

19 feb 2023 . Actualizado a las 05:00 h.

Vecinos y representantes de las corporaciones de Cariño, Cedeira, Cerdido y Ortigueira se concentraron el jueves junto al mercado de esta última localidad, convocados por la plataforma Ortegal di Non. Clamaron por unas «aldeas libres de macroeólicos», ante la amenaza, ya real, tras la aprobación de la evaluación ambiental de varios proyectos. Reclaman apoyo jurídico por parte de los concellos en esta lucha.

Ortegal di Non defiende las energías renovables y la eólica, «o único camiño posible para a sostibilidade e garantía das novas xeracións que queiran seguir vivindo no rural». Pero, sostienen, la transición «pódese facer dun xeito máis democrático, á hora de tomar decisións e á hora de que a enerxía se produza onde se consume, o que favorecería a eficiencia do proceso, ao reducir o transporte».

La plataforma alerta del impacto de los macroparques eólicos proyectados en la comarca: «Non se teñen en conta os danos a montes, camiños ou traídas de auga; tampouco se respectan as distancias ás casas, a lugares de riqueza paisaxística e patrimonial». Y de las consecuencias para sectores como el forestal, el agroganadero, la pesca o el turismo.

El colectivo aboga por el autoconsumo, las comunidades energéticas locales y proyectos a pequeña escala, «como alternativa» a las instalaciones promovidas por grandes empresas, «que só buscan maximiar os beneficios económicos, non saben onde queda Ortegal, nin lles interesa». Por eso exigen al Ayuntamiento de Ortigueira que apoye las demandas vecinales y adopte medidas, «incluíndo a vía xudicial, como están a facer outros concellos da comarca».