Carlos Bellas Lamas: «Ter buses baleiros rodando non serve»

Deseña proxectos de transporte en Ruanda, onde se dan situacións moi similares a cando «a miña avoa camiñaba de As Somozas a Ferrol para vender os seus produtos»


Ferrol / la voz

Nuns días, o 10 de xuño, superará a barreira dos 30 anos. Pero Carlos Bellas, nado en Narón e con raíces en As Pontes e As Somozas, celebrará o seu aniversario lonxe da casa. Despois de completar os estudos de Enxeñaría de Camiños na Universidade da Coruña, a súa formación continuou cun máster en economía e cun curso de doutoramento en transporte. Desde o pasado ano traballa no Banco Mundial desenvolvendo proxectos en África. «Xurdiu a oportunidade de ir alá como parte do programa ICEX e así foi posible para min conseguir un posto de traballo aló».

-¿Que balance fai?

-Entre outras cousas, ofrecemos control e apoio técnico ao Goberno no deseño e implementación de proxectos de estradas, así que o mellor do traballo é a satisfacción de ver coma proxectos axudan á vida das persoas. Lembro a unha muller que dixo que grazas á nova estrada, cando tivo ao seu fillo, chegou a tempo a ter atención sanitaria. Antes da mellora da estrada, había mulleres que perdían a vida ou ao neno por non chegar a tempo.

-Móvese entre Washington e Ruanda. Dous escenarios antagónicos. ¿Ve algún parecido con Galicia?

-Dende logo que si. A parte occidental ten costa no Lago Kivu, con moitos entrantes parecidos ás rías. A vexetación é tamén parecida, con moitos eucaliptos que se plantaron recentemente. Algo que me preocupa tendo en conta a historia galega dos incendios forestais. Na parte noroeste, tamén ten pastos onde producen vacas leiteiras. En termos de tamaño, Ruanda é un chisco máis pequeno que Galicia, pero dende logo que non hai despoboación rural. En Washington o día a día é bastante monótono, ir á oficina e a almorzos de traballo.

-¿Atopa similitudes entre a estampa que ve en Ruanda e o pasado desta zona?

-Sen dúbida, lembro de que a miña avoa contaba que camiñaba dende As Somozas ata Ferrol para vender os produtos que ela facía. Ese escenario aínda se ve hoxe en día nas zonas rurais de Ruanda. A idea é axudar a que haxa transportes que poidan levar os produtos agrícolas ata os mercados sen que teñan que camiñar durante horas, facendo uso das novas estradas xa rematadas.

-Como experto en mobilidade, ¿que radiografía faría da situación da nosa comarca?

-A verdade é que na comarca temos un problema grave que é a falta de poboación crítica para que haxa un uso intensivo do transporte público. Creo que habería que ir a un sistema de buses pequenos baixo demanda -cunha app ou con número de teléfono- para poder ir buscar ás persoas que o necesitan. É necesario empregar as novas tecnoloxías para conseguir mellorar os servizos. Dende logo que ter buses baleiros ou case baleiros rodando, dando voltas pola cidade e o rural, sen que a xente coñeza os seus tempos, non serve. A xente quere chegar aos seus destinos canto antes, así que un sistema hibrido de autobuses e ridesharing (tipo uber), podería servir.

-É de Narón, estudou na Coruña. ¿Tiña que botar man do coche para case todo?

-Andaba en coche e na moto. Aínda que en traxectos curtos como ir ata o Concello ou ata a Gándara dende o Couto, si que camiñaba moitas veces. Eses traxectos de 15-20 minutos son perfectos para cambiar o coche polas pernas ou os pedais. Con todo, o sistema de transporte público é moi ríxido e por iso non atrae a moitas persoas. Só a aquelas que non teñen vehículo propio.

-As Somozas e As Pontes están no seu ADN. ¿Como ve eses municipios?

-As Somozas a verdade é que fixo un traballo incansábel en proporcionar traballo aos seus veciños. Pero sen servizos é moi complicado que a xente se instale aí. No caso de As Pontes pasa moito que os mozos van estudar fora e logo é moi complicado voltar. ¡Se o sofren Narón e Ferrol, que son máis grandes! Por iso hai que traballar en aumentar os servizos e a calidade de vida. A min encantaríame volver.

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
4 votos
Comentarios

Carlos Bellas Lamas: «Ter buses baleiros rodando non serve»