Malestar en Ferrolterra y Ortegal por quedar fuera del plan contra el jabalí

Afectados y concellos no entienden qué criterios ha aplicado Medio Ambiente para excluir estos municipios


ORTIGUEIRA / LA VOZ

En el primer cuatrimestre de este año, la Consellería de Medio Ambiente contabilizó 37 denuncias por daños causados por el jabalí en el municipio de Ortigueira, una menos que en As Pontes; y 22 en As Somozas, frente a las dos computadas en Cabanas. De estos cuatro concellos, solo dos, As Pontes y Cabanas, forman parte del territorio declarado zona de emergencia cinegética temporal, para luchar contra la expansión de los jabalíes. La exclusión de las comarcas de Ferrolterra y Ortegal, donde surgió, precisamente, la Asociación de Prexudicados pola Fauna Salvaxe (Aperfasa) de Galicia, ha suscitado extrañeza y malestar entre los responsables locales y los damnificados.

Desde el gobierno naronés, de TEGA y PSOE, admiten su «sorpresa» por haber quedado fuera, «máis despois da negativa da Xunta a poder utilizar xaulas, método que se quería probar aquí, en colaboración co tecor [territorio cinegéticamente ordenado, equivalente al antiguo coto de caza]; non se entende a exclusión». El alcalde de Ortigueira, el socialista Juan Penabad Muras, critica con dureza esta decisión: «Quedamos totalmente desamparados, sabendo que hai un problema ao que lle temos que dar solución [...]. Estamos indignados porque nos deixen apartados cando levamos máis de cen denuncias, no Concello tomamos nota de todos os avisos dos veciños, co número do polígono e da parcela, e a superficie danada, e trasladámosllelos á Consellería». El regidor ortegano pretende formar «unha fronte común» con sus homólogos de esta comarca y de Ferrolterra, con el fin de reclamar la inclusión de estos municipios en la zona de emergencia cinegética. Y anuncia la petición de una entrevista con la directora xeral de Patrimonio Natural, Belén do Campo, a la que pretende acudir con representantes de Aperfasa.

Muras convocará al resto de alcaldes para exigir que se extiendan a estas zonas las medidas

Desde la asociación advierten «do problema que supón a limitación territorial [de las medidas], que vai lastrar a súa eficacia», y demandan que se extiendan a toda la comunidad gallega. «O segundo problema é que os prexudicados seguen a expensas de que os tecores colaboren en ir a cazar máis e máis días do que fan agora, cando seguro que o fará unha minoría; e outro grave obstáculo é que no suposto de que algún prexudicado polos estragos nos seus terreos asuma a responsabilidade de solicitar unha batida ou unha espera, teñen que ser autorizadas polo tecor que ten o aproveitamento cinexético sobre os mesmos».

«Non contaron cos afectados»

El colectivo de damnificados insiste en que «o labor de matar xabarís non lle corresponde aos afectados, os responsables desta especie son os tecores, non os donos das fincas, na maioría agricultores e gandeiros». José Antonio Muíño, presidente de Aperfasa, recrimina a la Xunta «por tomar decisións sen contar para nada cos afectados, os que vivimos o problema máis de cerca». Reta a los cazadores: «Se os tecores agora non demostran que son capaces de controlar ao xabaril, a sociedade vailles dar cada vez máis a razón aos animalistas».

Muíño recuerda que hace menos de 20 años «non había xabarís por estas zonas [...], empezou a introducirse porque interesaba no sistema cinexético, para fomentar a caza, como recurso para eles». La asociación reprocha a la Xunta que no se tomen medidas para controlar al lobo.

Conoce nuestra newsletter con toda la actualidad de Ferrol

Hemos creado para ti una selección de noticias de la ciudad y su área metropolitana para que las recibas en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
5 votos
Comentarios

Malestar en Ferrolterra y Ortegal por quedar fuera del plan contra el jabalí