La Diputación muestra su rechazo frontal a la fusión Cerdedo-Cotobade

Alfredo López Penide
López Penide PONTEVEDRA / LA VOZ

CERDEDO

luz conde

Los técnicos advierten de que «as fusións espontáneas poden non ser as óptimas»

30 jul 2016 . Actualizado a las 05:00 h.

«Creo que hai outros modelos moito máis acaídos para conseguir esa garantía de prestación de servizos e dereitos. A suma de sinerxías entre concellos pode garantilo moito mellor que as fusións». Con estas palabras, Carmela Silva formalizó ayer el rechazo frontal de la Diputación de Pontevedra a la fusión de Cotobade y de Cerdedo. Y lo hizo avalada por un informe de los técnicos del organismo provincial, al que sumó un segundo documento, este de carácter político, realizado por el propio gobierno, «no que expresamos a nosa disconformidade con este tipo de fusións ad hoc, sen o soporte de un proxecto global para toda Galicia cando os concellos teñen un serio problema de financiamento», remarcó la presidenta de la Diputación.

En el ámbito técnico, si bien se reconoce que el expediente de la integración de ambos ayuntamientos «cumpre cos requisitos legais», no obstante «non consta que o Concello de Cerdedo nin o Concello de Cotobade realizasen estudos comparativos entre as distintas alternativas de fusión cos termos municipais colindantes». De igual modo, se alude a las dudas que ha suscitado este proceso entre los grupos de la oposición.

El informe no oculta que, según el expediente administrativo, van a mejorar los ingresos ordinarios, así como la eficiencia, mientras que los gastos se reducen -principalmente, en materia de personal-. En este punto, Carmela Silva remarcó que «a lei obriga a que durante cinco anos teñan unha garantía de percepción de maiores recursos», al tiempo que advirtió de que, con las actuales normas del Plan Concellos 2016, ambos concellos percibirían 262.146 euros menos.

A la vista de todos estos datos, los técnicos provinciales concluyen remarcando que estos procesos de integración «deberían facerse de acordo con unha planificación ou planeamento xeral co galo de conseguir a máxima eficiencia no funcionamento da comunidade local provincial, xa que as fusións espontáneas poden non ser as óptimas».

La presidenta de la Diputación se mostró convencida de que «as fusión sempre son traumáticas», toda vez que suponen «a perda da identidade dos concellos e das persoas que viven neles, da nosa historia, da nosa tradición...». En todo caso, Carmela Silva asumió que estos informes no implicarán «absolutamente nada» en el proceso de unión entre Cotobade y Cerdedo. Entre otras cosas, porque el informe requerido «é preceptivo pero non é vinculante. A Xunta procederá a tirar cada adiante (...), pero que quede constancia das nosas dúbidas polo que poida acontecer nun futuro».

El adiós de José Crespo tras 22 años en la institución

El pleno se prolongó durante cuatro largas horas de debate que dieron para enfrentamientos dialécticos e ideológicos, pequeñas bromas, la revocación de Franco y otros cargos franquistas, y la despedida del que fuera vicepresidente de la Diputación de Pontevedra con Rafael Louzán. Tras veintidós años en la institución, el de ayer fue el último pleno provincial al que José Crespo, exalcalde de Lalín, asistió como diputado. Renunció tras tomar posesión como senador en Madrid.