Los marcos con alma de Vanesa

Rocío García Martínez
rocío garcía A ESTRADA / LA VOZ

DEZA

miguel souto

La estradense regenta un taller de enmarcación creativa en el que convierte en arte todo lo que toca

29 oct 2019 . Actualizado a las 05:00 h.

Se llama Vanesa Iglesias Casal y es la ideóloga y la artesana de Casal de Creación, una empresa de enmarcación creativa que desde Berres despunta por su carácter único e irrepetible. Casal de Creación es un juego de palabras concebido como un homenaje al abuelo materno de Vanesa, Adolfo Casal. Él, que fue carpintero en Callobre, fue quien sin saberlo le metió a la nieta el gusanillo de la madera. «Eu vivía na casa dos avós paternos en Rubín, pero lembro que sempre que iamos a Callobre iamos xogar ao banco de carpinteiro que había no soto. Nunca aprendín o oficio do meu avó, pero lembro o olor da madeira, o tacto e todas aquelas boas sensacións», cuenta Vanesa. «A miña avoa, a miña tía e o meu tío tamén traballaron no sector, así que supoño que algo me virá tamén de aí», cuenta.

Sin embargo, pese a estar en la capital del mueble, a Vanesa de entrada no le tiraban ni la aldea ni la carpintería. Estudió Arte en la USC, se especializó en Arte Contemporáneo y se desencantó con un Máster en Comisariado en el que comprobó que el hermetismo y el concepto de arte con el que tendría que comulgar «non me acababan de encher». Así que dio un giro en su vida y se fue a Barcelona a hacer un máster de Escaparatismo y Visual Merchandising. Se abrió camino laboral en varias tiendas y en el 2012, sin miedo, decidió dar el salto a Londres. «Eu era moi urbanita. Marchei en canto puiden, pero agora estou encantada na aldea, co meu propio proxecto, coñecendo xente e falando con todos os veciños», explica.

En Londres trabajó primero como dependienta y luego en visual merchandising para Zara y otras multinacionales. «Tes que colocar o produto en tenda para que se venda, crear circuitos, destacar promocións... Ten unha vertente creativa, pero non me convencía. As multinacionais sempre che dan unha foto e che din: ‘fai isto’. Non hai nada creativo. Non hai unha verdadeira situación de desenvolvemento persoal», lamenta.

«Había un desapego coas tendas, pero tiña que pagar o aluguer, así que decidín pedirlle aos xefes un día fixo libre á semana para facer un curso de enmarcación. Empecei a verlle moitas posibilidades. Botei un currículo e chamáronme de asistenta de enmarcadora. Ano e medio despois vía posibilidades tremendas de montar o meu propio taller, porque aquí non había nada parecido», explica.

Dos golpes de suerte

Dos golpes de suerte le permitieron abrir hace casi tres años en Berres su Casal de Creación. «Primeiro atopei por Internet a maquinaria que necesitaba á venda. E logo conseguín alugar este taller en Berres, que era dun antigo torneiro bohemio e que me encantou desde o principio».

¿En qué se diferencian los marcos de Vanesa de otros? Sobre todo, en el alma que hay en ellos. «Por unha parte, traballo con innovacións na montaxe que non son moi comúns, como os flotados. Por outra, colaboro con artistas e fago marcos únicos e orixinais á medida de cada peza que enmarcan, para crear unha obra única, unha soa peza», explica. «Eu só traballo con cinco perfiles de madeira africana de ayous. É o único que compro fóra porque aquí non o atopo. No resto gústame colaborar coas empresas e os artesáns da zona e tecer redes para medrar xuntos», explica.

Vanesa es especialista en enmarcación a nivel de conservación y de objetos 3D. Sus marcos artísticos resaltando palabras sugerentes formadas con letras del Scrabble son una de sus señas de identidad y están a la venta en A Estrada, Ferrol, Ourense o Vigo. Sus portafotos con mensaje incorporado son otro de esos regalos para acertar seguro.