A nova produción do CDG transforma a «Odisea» no relato da emigración galega

«O charco de Ulises», dirixida por Marián Bañobre e Santiago Cortegoso, estréase o xoves

«O charco de Ulises» reúne a un elenco artístico de dez actores e terá música en directo
«O charco de Ulises» reúne a un elenco artístico de dez actores e terá música en directo

Santiago / La Voz

Ítaca é Galicia. Troia é Bos Aires. O Mediterráneo é o Atlántico. Pero estarán Ulises, Penélope, Telémaco, Circe, Menelao, Calipso... A nova produción do Centro Dramático Galego (CDG), O charco de Ulises, revisita a Odisea de Homero desde a perspectiva da emigración galega a partir deste xoves, día 14, no Salón Teatro de Santiago, onde ofrecerá dezanove funcións ata o 31 de xaneiro. Despois, nos dous últimos meses do ano fará unha xira por diferentes localidades galegas. Trátase da primeira das tres producións propias que estreará este ano a compañía de teatro pública galega, xa que lle seguirán Terceiro acto e Serva me, servabo te. Haberá que engadirlle, ademais, unha peza a través do programa de cooperación internacional Nós.

O charco de Ulises parte dun texto escrito por Santiago Cortegoso no ano 2010, que agora tamén se encarga de codirixir a montaxe xunto a Marián Bañobre. «A peza segue dunha forma bastante rigorosa a liña argumental da Odisea de Homero, pero só a liña argumental, porque os mesmos personaxes teñen unha transformación para adaptalos ao mundo da emigración da sociedade contemporánea. Entón, o texto vaise pegando e separando da Odisea continuamente», explica Cortegoso. Deste xeito, «Ulises é aquel Ulises que escoita as voces das sereas, pero tamén é un emigrante que está en Bos Aires e baila tango». A que será distinta é Penélope, así como a volta á casa. «É un espectáculo con moita sorpresa, con moito movemento e moitas partes corais nos que as nosas raíces tamén están representadas. Está cheo de retos e o que queremos é que agora emocione ao público», engade Marián Bañobre.

O elenco artístico está formado por unha decena de intérpretes -Óscar Allo, Miguel Borines, Mónica Camaño, Rosalía Castro, Raquel Espada, Manuel Millán, Fran Paredes, Chusa Pérez de Vallejo, Inés Salvado Gontad e Paulo Serantes-, que serán os encargados de transformar a escena. Tamén contará con música en directo a cargo de Xosé Lois Romero. «Estou moi contenta de encarnar esta Penélope, unha Penélope que xa non é esa idea romántica, senón que pon en valor a valentía de agardar e de decidir onde pon o corazón. É unha muller intelixente, independente e con moita forza», explicou Inés Salvado este luns na presentación do espectáculo, á vez que destacou «a familia» que se creou entre todo o grupo de traballo. Unhas verbas que tamén foron corroboradas por Fran Paredes. «Enfrontarme a un reto como é un clásico como Ulises desde este punto de vista tan terreal é un luxo», afirmou o actor.

Novo modelo produtivo

O charco de Ulises é a primeira produción propia do CDG desde a chegada de Fran Núñez á súa dirección. Con ela, ábrese un cambio nas dinámicas de produción e distribución de cara a reforzar o papel da compañía como motor escénico a partir da crise sanitaria. Unha das novidades será a retransmisión por streaming desde o Salón Teatro. Será unicamente unha sesión no caso desta peza. «O teatro é para vivilo pel con pel», dixo o director do CDG, destacando, iso si, as posibilidades que se abren con esta tecnoloxía. A función que poderán ver por Internet aqueles que non teñen a posibilidade de achegarse a Santiago é a do día 24 de xaneiro, que tamén será inclusiva e apoiada con interpretación en lingua de signos. Haberá sesións desta versión da Odisea no Salón Teatro de xoves a domingo ata final de mes, con dobre función os venres e os sábados. As entradas xa están á venda.

Pola súa banda, o conselleiro de Cultura, Román Rodríguez, mostrouse seguro do éxito desta nova produción do CDG, á vez que destacou o labor desenvolvido para que o sector escénico continúe traballando. Nese senso, lembrou as 74 funcións que se celebraron o ano pasado no Salón Teatro e as 80 previstas neste 2021, así como as 150 persoas que traballan nas tres producións propias da compañía. «O noso compromiso coas artes escénicas ten o seu buque insignia no CDG», proclamou.

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
0 votos
Comentarios

A nova produción do CDG transforma a «Odisea» no relato da emigración galega