Miño reivindica el Trigo Callobre

A Chalana Cultural, junto al Concello, organizan la segunda exaltación, que consistirá en una sega y malla recreativa, que se complementará con una comida popular


Si el tiempo no complica la maduración del trigo, el primer fin de semana de agosto y coincidiendo con la Feira da Cebola Chata, se celebrará en Miño la Exaltación do Trigo Callobre. «Por segundo ano consecutivo en colaboración co Concello de Miño a Asociación A Chalana Cultural organiza esta proposta, que consistirá na sega e posterior malla recreativa (anos 1930-70) e organizarase un xantar popular no que se poderá degustar pan elaborado coa fariña do Trigo Callobre», explica Miguel Anxo Abraira, secretario de una asociación, que comenzó impulsada por un grupo de amigos para realizar propuestas culturales y ahora está preparando su legalización y la apertura de un local en la Avenida da Praia 10. 

«O Trigo Callobre é unha variedade que se comezou a recuperar polo Centro de Investigacións Agrarias de Mabegondo (CIAM) hai aproximadamente vinte anos, e recibe ese nome porque dende a Asociación de Panadeiros Artesáns de Galicia decidiuse recuperar variedades autóctonas de trigo na liña de intentar conseguir daquela unha denominación de orixe para o pan galego e para conseguila precisábase que houbese unha mínima porcentaxe de materia prima diferenciada e producida en Galicia e entón foi cando se empezou a colaborar co CIAM para facer unha selección de sementes e a réplica das mesmas e das distintas sementes que se recolleron por Galicia entendeuse que a que reunía mellores características de trigo do país foi unha recollida dun veciño de Callobre e de aí sae a semente impulsora. Logrouse facer cun grao de pureza e de homoxeneidade para presentala a nivel de Estado dentro da Oficina Española de Variedades Vexetais con interese agrario, foi inscrita e a variedade foi recollida como singular e con características propias», explica Abraira sobre la evolución de esta producción. Actualmente, no hay empresa que impulse la comercialización de este tipo de trigo y la entidad que ofrece la semilla certifica es el CIM, y es la que exige ahora para el pan de denominación de origen gallego.

El hecho de que un vecino tuviera maquinaria antigua para recrear la malla fue lo que animó a los integrantes de A Chalana a plantear esta exaltación, pero la actividad de la asociación, presidida por Carmen Allegue y que está ampliando socios, prevé ampliarse cuenten con el local, en el otoño. Sin embargo, no se han quedado parados, ya que están incluidos en un consejo rector de los Centros Regionales de Especialización, centrados en la educación para el desarrollo sostenible, y participarán en el primer Congreso de Decrecemento, que se va a celebrar en Ferrol.

Conoce toda nuestra oferta de newsletters

Hemos creado para ti una selección de contenidos para que los recibas cómodamente en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
3 votos
Tags
Comentarios

Miño reivindica el Trigo Callobre