«A vantaxe do cómic é que é un soporte moi económico para contar historias»

Acaba de presentar «Legado», o seu terceiro traballo no que vai de ano


A Coruña / La Voz

É o guionista máis prolífico da banda deseñada galega. Kike Benlloch leva escribindo historias dende o minuto cero da explosión de creatividade do noso cómic. Foi un dos impulsores do colectivo Polaquia, do que saíron tantos autores agora xa máis que recoñecidos, e ten traballado cos mellores pinceis desta esquina atlántica, dende Alberto Vázquez ou José Domingo ata David Rubín, entre moitos outros. A súa infinita ansia creativa levoulle a presentar neste ano as obras Vampiro, con Pablo Astudillo; Amair, con Luis Sendón (con quen tamén ten colaborado en Altar Mutante) e a máis recente de todas, Legado, con Xulia Pisón.

-Cónteme deste último traballo.

-É unha historia de ciencia ficción que se publica en dúas partes, este ano presentamos a primeira, en formato cómic-book, de revistiña con grapa, e que esperamos poder presentar a segunda parte ao longo dos próximos doce meses.

-Publícaa a tenda de cómics Alita, dentro dos actos do seu 15.º aniversario. Xa tiña feito algo con eles...

-A verdade é que nun principio pensamos en sacalo pola nosa conta, autoeditado. Pero xurdiu o de Alita, e nós encantados, porque nos resolve moitas cuestións de loxística, almacenamento, distribución... E non só e o segundo proxecto que fago eu con Alita, senón que tamén é o segundo de Xulia, que xa traballou tamén con eles.

-Como ve a escena actual da banda deseñada galega? Pasou xa a explosión creativa da que levamos anos falando.

-Xa cando pechamos Polaquia se dicía que detrás de nós non viña ninguén. E a realidade é que nun par de anos xa había unha nova fornada de rapaces novos facendo cousas excelentes e adiantándonos pola dereita en moitos aspectos. Actualmente hai xente de tres ou catro xeracións facendo cómic en Galicia, con moitísima diversidade e calidade. Son optimista de cara ao futuro, Galicia é un lugar privilexiado nese sentido.

-E por qué se da ese fenómeno en Galicia?

-A vantaxe que ten o cómic é que e un soporte moi económico para vehiculizar ideas e contar historias. Aquí non temos unha gran estrutura que nos permita facer grandes producións editoriais nin temos unha gran industria cinematográfica como Hollywood, entón, antes de renunciar ás ideas, intentamos canalizalas cos medios que temos ao noso alcance, que é o cómic e que é marabilloso.

-Facemos cómic porque é o que está ao noso alcance?

-O que nos empurra a facer cómic e que adoramos o cómic, é o meu medio artístico preferido. Pero temos que ser realistas. As ideas que contamos en historietas teñen moitísimas menos posibilidades de converterse en franquicias de xoguetes ou películas que se esas mesmas ideas se fixeran en Estados Unidos. Non só facemos cómic porque sexa un soporte barato, pero sen dubida e unha das vantaxes que ten.

-E como selecciona os seus guións, como sabe que unha historia vai gustar?

-Hai algo básico, que é que se non te gusta a ti, non lle vai gustar ao debuxante, e se non lle gusta ao debuxante, non lle gustaráao lector. Eu empezo a traballar sen ter un debuxante, así que lle vou dando corpo ás distintas historias que teño e despois as ofrezo. Son os debuxantes os que elixen en cal queren traballar.

«Hai que abrirlle as portas á xente nova, que veñen con moitísima forza»

Kike Benlloch participou como comisario en dúas exposicións do festival do cómic Viñetas desde o Atlántico.

-En qué medida influíu Viñetas na boa saúde do cómic en Galicia?

-Hai unha coincidencia temporal, sen dúbida. E é certo que nos primeiros anos Viñetas funcionou como catalizador de toda a creatividade que había ao redor da banda deseñada. Pero hoxe en día non creo que sexa tanto así. Era unha oportunidade única para que os proxectos de autoedición se desen a coñecer ao gran público, pero hoxe necesitaría unha serie de cambios. Son moi crítico cos modelos que se estancan. Hai iniciativas que están lanzando xente na Coruña, como o Autobán que adiantou nese aspecto a Viñetas. Hai que abrirlle as portas á xente nova, hai que deixarlles pasar porque veñen con moitísima forza e van enterrarnos, é lei de vida.

-De novo fala da autoedición. Está alí o futuro da historieta?

-É que non sempre atopas o mellor nos cauces comerciais. Para min o autor máis interesante que hai actualmente na banda deseñada galega é Brais Rodríguez, e está autopublicandose os seus traballos, facendo tiradas relativamente curtas dunhas obras que son auténticas marabillas, e todo á marxe das editoriais.

-Ven a suplantar ás antigas revistas de cómic?

-Si e non. É certo que os actuais fanzines veñen a encher un baleiro deixado por estas revistas. Pero naquela época as revistas funcionaban con autores máis ou menos célebres. A procedencia é distinta. Non hai un equivalente actual a El Víbora, aínda que si que hai publicacións independentes nas que atopar esa chispa de historias distintas, frescas que enriquecen o mercado máis aló do material comercial.

Conoce nuestra newsletter con toda la actualidad de A Coruña

Hemos creado para ti una selección de noticias de la ciudad y su área metropolitana para que las recibas en tu correo electrónico. Descubre nuestro nuevo servicio.

Votación
1 votos
Comentarios

«A vantaxe do cómic é que é un soporte moi económico para contar historias»