Concha, de 90 años y productora de huerta de Ove, inspira el mural de Yoseba MP en Ribadeo

María Cuadrado Fernández
M. CUADRADO RIBADEO / LA VOZ

RIBADEO

Cedida

El creador de las «superabuelas» ultima la pintura que le encargó el Concello en un edificio de la Avenida de Galicia

18 ago 2021 . Actualizado a las 19:41 h.

Concha de Ove, a punto de cumplir 91 años, es la protagonista del gran mural que está a punto de rematarse en la fachada de un edificio de la Avenida de Galicia de Ribadeo a raíz de un encargo del Concello al artista Joseba Muruzábal (Yoseba MP). Además de embellecer la zona, «queremos tamén render homenaxe a Concha, que leva toda a vida traendo os produtos da súa hora ao mercado de Ribadeo e ao comercio de proximidade», asegura la concejala de Cultura, Pilar Otero: «Trátase dun proxecto que nace de conversas xa do ano pasado e que a covid ou a propia disponibilidade de Muruzábal retrasaron ata o de agora».

La edila reconoce que este tipo de creación contribuye a embellecer distintos espacios urbanos «e mesmo a recuperar algúns que estaban degradados. Mesmo son atracción turística e hai roteiros organizados para velos todos. A arte mural convértese así nun medio para facer máis vivibles as nosas cidades».

En el caso concreto de Ribadeo, la persona elegida fue Concha de Ove: «Queremos que sirva de homenaxe en particular a esta veciña e a todas as Conchas, a todas as mulleres traballadoras coma ela de Ribadeo, e tamén en xeral ao comercio de proximidade», explica la edila.

En esta foto aparece Concha, vendedora en el mercado semanal, flanqueada por el artista Joseba Muruzábal y por la concejala de Cultura, Pilar Otero
En esta foto aparece Concha, vendedora en el mercado semanal, flanqueada por el artista Joseba Muruzábal y por la concejala de Cultura, Pilar Otero

Los grandes murales de Yoseba MP, licenciado en Belas Artes por la Universidade de Vigo y de origen ribadense, ya lucen en otras localidades gallegas, convirtiendo a las abuelas en «supermulleres». En Ribadeo participó en tres ediciones de Mariñarte, la muestra de arte contemporáneo que mostró los trabajos de jóvenes artistas de la zona.