El lujo de practicar espeleología junto al mar

María Cuadrado Fernández
M. CUADRADO BURELA / LA VOZ

BURELA

CEDIDA

Varios especialistas elaboran un estudio sobre el potencial de la costa de Burela

10 sep 2020 . Actualizado a las 05:00 h.

Profundizar en el conocimiento de la costa de O Perdouro las cavidades naturales abiertas en rocas, sobre todo por la acción del mar, centró parte de las acciones del LIII Campamento Galego de Espeleoloxía celebrado el pasado fin de semana en Burela y organizado por la Federación Galega de Espeleoloxía. El interés que despierta el potencial geológico de este municipio se constata en el tirón de las xeorutas que organiza el Concello y en actividades como el campamento citado, según el edil de Turismo, Ramiro Fernández Rey: «A zona do Cantiño pódese converter nun imán de atracción turística».

Con respecto a la actividad del fin de semana, el edil asegura que «nas prospeccións e nas visitas que fixeron á zona do Cantiño encontraron un montón de covas. Nalgunhas viron cousas moi interesantes que non tiñan previsto atopar. Fixeron unha primeira observación de todo. Non lles deu tempo a ver todo porque o tempo non acompañou moito para poder facer esas visitas con certa seguridade, pero van volver facer outra inspección con máis detemento. Téñenas topografiadas e vannos facer un primeiro estudo de todo o que viron alí e presentarano no Concello para explicarnos o que temos nesa zona».

A estas alturas, ya casi no se descarta que este espacio pueda formar parte del futuro parque espeleológico dentro de un proyecto que impulsarán desde la Mancomunidade, englobado con las Covas do Rei Centolo de Mondoñedo y las minas de A Pontenova. «Ese é un proxecto que teñen en mente e o Concello de Burela vai intentar apostar por estar aí e todo o que se encontrou que poida ser interesante tanto arqueoloxicamente como para visitar. Imos apostar por el, porque entendemos que é unha zona que ten moitos recursos para poder ser un imán turístico ou incluso interesante para afondar en temas sobre xeoloxía», indicó Fernández.

Desde el Concello recuerdan que Burela es un lugar de interés geológico a nivel internacional, un factor que el Concello ha aprovechado para impulsar tres rutas a lo largo del litoral; desde el paseo de la playa de A Marosa hasta la de O Cantiño, pasando por O Perdouro.

Asimismo, en días pasados, desde la Federación Galega de Espeleoloxía propusieron en Mondoñedo la creación del Espeleoparque da Mariña lucense, una iniciativa de la que, según trascendió, formarían parte, entre otros recursos naturales, «furnas mariñas en distintos municipios lucenses».