«A infancia é o que máis te marca»

RAMÓN GONZÁLEZ REY VIVEIRO / LA VOZ

A MARIÑA

Xaime Ramallal

El escritor viveirense Tony Cazás presenta «A la sombra de una higuera», libro de narrativa intimista y poesía

28 feb 2022 . Actualizado a las 05:00 h.

Rainer Maria Rilke escribía que «la patria es la infancia». «Todas las personas mayores fueron al principio niños, aunque pocas de ellas lo recuerdan», anotaba Antoine de Saint-Exupery en el célebre ‘El Principito'. En ese país inmenso, y para guardar la memoria, se ha adentrado el músico y escritor viveirense Tony Cazás para publicar «A la sombra de una higuera» (Libros Indie, 2022), su último libro. Se trata de una colección de narrativa intimista y poesía.

El subtítulo del libro, «Un hermoso viaje por los recuerdos de una infancia vivida», da una pista sobre el contenido. «Contén pequenas narracións, historias que van sucedendo na vida dun ou doutras persoas, porque aquí hai cousas miñas, outras inventadas e outras que me foron contando ao longo do tempo e que me autorizaron a sacar á luz», explica.

Aunque nació en Caracas, la infancia de Tony Cazás es Viveiro, de donde sus padres emigraron a Venezuela. «Eu non odio ese país, pero é verdade que a maioría dos recordos que teño son malos. Preferín deixalos á parte. Había violencia por aquel entón, cunha ditadura, non nos trataban ben por ser brancos e meu pai enfermou alí. Por todo iso preferín obviar esa etapa», sostiene. Cuando la familia volvió a Galicia, siendo él aún un niño, la ciudad del Landro colmó sus expectativas. «Era como o paraíso», señala. La higuera de la que habla el título es la de la casa familiar.

«Galicia para min foi o máximo e segue a selo. Houbo momentos nos que me puiden ir de aquí pero nunca quixen, e aquí sigo», manifiesta.

Cazás expone que «os recordos da infancia que tes amarrados, aínda que son poucos, son os que máis te marcan. É algo do que te das conta a partir dunha certa idade, con 45 ou 50 anos, daquela comezas a pensar niso. Cando che morre un pai novo, ou cando cambias dun país a outro, iso aínda o reforza... Esas lembranzas son pequenas cousas ás que lles vas dando importancia co tempo», explica el autor del libro, que intercala narraciones breves, «pequenos relatos», con textos poéticos, «sobre soños ou sentimentos. É unha escrita feita con moito cariño que espero que aos lectores lles chegue dentro», indica.

El libro, a la venta en librerías y plataformas de Internet, tiene prólogo de la poetisa Greta Solís. La madre de la prologuista, que padece un severo Alzhéimer, fue capaz de hilar algunos recuerdos a partir de escuchar un fragmento de las narraciones y la palabra «higuera».

Tras un período de espera a causa de la pandemia para poder presentar «A la sombra de una higuera», Cazás espera poder hacer una presentación en breve en Lugo. «Gustaríame tamén presentalo en Viveiro, no meu pobo. Teño apalabradas outras presentacións en Sevilla e Barcelona, e quixera poder concretar tamén máis adiante unha en Santiago de Compostela», señala.

Pese a que su libro está consagrado al pasado, Cazás rehúye la teoría de que «calquera tempo foi mellor. O que vivimos ten a súa importancia lembralo e é bonito facelo, porque é noso tamén, pero hai que vivir no presente», explica.

Y se aplica el cuento, ya que —tras «El verdugo de las almas perdidas», publicada en 2020 por Terra Ignota Ediciones—, ultima una nueva novela que presumiblemente verá la luz en los últimos meses de este 2022. «Agardamos que a finais de outono ou a principios de inverno poida xa estar nas librerías. Está practicamente rematada, pero pensamos que é preferible deixar un pouco de tempo desde o anterior lanzamento», precisa.

«É unha novela negra que espero que enganche aos lectores», añade Cazás. Asegura que ya tiene título: «Daniel, infierno y venganza».