El covid aumentó la venta de muebles al pasar más tiempo dentro de casa

Colchones y sofás son lo más demandado, señalan negocios de A Mariña

Yolanda García, de Muebles Almayo
Yolanda García, de Muebles Almayo

viveiro / la voz

La pandemia, como todo en la vida, tiene cara y cruz. Sin olvidar tanto particulares como negocios e incluso sectores al completo muy perjudicados, el hecho de tener que pasar más tiempo en casa por culpa del covid también ha provocado que una parte de la población se diera cuenta de déficits a nivel doméstico y de la importancia del lema «hogar, dulce hogar», centrándose ahora en lograr máxima comodidad y preocupándose más que antes por el interiorismo. Esa situación ha repercutido, como constatan, en mueblerías de A Mariña que ven como en el último año aumentaron las ventas de ciertos artículos como cocinas, sofás, butacas o colchones. Y eso que el año pasado cerraron unos meses durante el confinamiento. Consultadas por este diario, tres de la comarca indicaron que vendieron incluso más en 2020 que en 2019 y que actualmente la tendencia continúa al alza, o se estabilizó en los niveles que recuerdan de la ya «vieja normalidad».

 

Sonia Hermida, de Muebles Hermida
Sonia Hermida, de Muebles Hermida

«Chegamos a ter cola fóra, foi ao principio; non pensei en vela na vida»

Al preguntarle por la evolución de ventas de muebles con respecto a antes de la llegada del covid y ahora, Sonia Hermida, gerente en Hermida Muebles, señala incluso que «un ano despois, estamos en ventas por encima do que vendiamos antes». «É de sentido común -esgrime-. Se a xente saía máis e estaba máis tempo fóra [antes de la pandemia] e agora practicamente non podes, aforras máis e tes menos gasto doutras cousas. Como anécdota teño que contar unha: chegamos a ter cola fóra, foi ao principio. Tamén había aforo limitado, pero a verdade é que non pensei en vela na miña vida. Daquela estaba eu soa atendendo e como máximo a cinco ou seis clientes dentro da tenda, xa que non se admitía máis aforo». Hay que tener en cuenta, por ejemplo, que la nave que tienen en Viveiro (otro comercio está en Lourenzá, con ya medio siglo de apertura) cuenta con una superficie de unos tres mil metros cuadrados y suma abierto unos 15 años, señala Sonia Hermida.

 «Estase valorando moito o descanso pero tamén as terrazas e o exterior»

Yolanda García y Alejandro Maseda son socios de Muebles Almayo, con instalaciones principales en el polígono de Barreiros y punto de venta en Burela. «A nosa experiencia é boa -dice ella de ventas en el año de pandemia-. Ao estar máis na casa, temos máis demanda de produtos e de remodelar as casas. Agora, no tempo que pasamos nelas buscamos máis comodidade e que sexan confortables. A todo iso lle damos máis prioridade». «Hai unha aceptación que non había antes», recuerda. «Estase valorando moito o descanso, pero tamén o tema de terrazas, por iso agora nós metimos mobiliario exterior, que ten demanda», añade. Una razón de ese cambio de mentalidad es que «faciamos máis vida fóra que dentro das casas». Aunque el covid y el parón sufrido a nivel de fabricación hace que en el transporte de la materia prima se observe una mayor «demora por parte das fábricas» que antes, subraya por otro lado. Aunque esta es crisis para muchos, en su sector señala que «fue peor» el parón de la construcción.

Abilio García, de Acosta Mueble y +Sofás Outlet
Abilio García, de Acosta Mueble y +Sofás Outlet

«Durante o confinamento, chegaron a comprarme sofás incluso por teléfono»

"O sector en xeneral foi moi potente, pero falta nos fai porque agora non estamos vivindo o que vivimos o ano pasado, cando houbo ese pico. Está estabilizado», señala Abilio García Barro, gerente de Acosta Mueble y +Sofás Outlet en Xove. «O pasado facturamos máis que o ano anterior e traballando dous meses menos», señala sobre su experiencia. «Hai xente moi sensibilizada, que ten casas preciosas, nas que se coida todo, pero hai outra gran parte que leva anos cun abandono total da casa, casos de familias que teñen outra orde de preferencia e para eles o moble, antes da pandemia, estaba relegado a un segundo plano porque priorizaban as viaxes ou todo o relacionado coa telefonía e informática, etcétera», señala. «Dígoo con datos: vémolo cando recollemos o produto vello, que se exprime ata o máximo», añade. «E iso, ao final, repercute», señala, recordando a su vez que «xa sufrimos consecuencias de outras crises que nos viñeron de refilón». Con el confinamiento, argumenta, «a xente deuse de conta que era o que tiña nas casas, porque non foi normal ese furor. Durante o confinamento, chegaron a comprarme sofás por teléfono!. Se o fan, é porque confían».

Sobre Ikea o la marca que llegará a Ribadeo, JYSK: «O cliente ten que saber que compra»

Recientemente se supo de la entrada en Galicia por Ribadeo de la marca nórdica JYSK, de precios asequibles. Preguntado sobre ello, García Barro señala: «Hai xente que me ten comentado que compraba mobles baratos porque así cambiaba máis a miúdo». Y opina: «Non penso que ningún produto deses nos fixera dano. Ao contrario, é unha opción máis. O que si non se pode chamar a engaños que iso vaia a durar. Nós tamén temos produto de liña económica, pero por que no noso negocio tiramos por produtos de calidade? Cando digo nós, digo as moblerías pequenas, de pobo. Esíxennos que se faga a montaxe e todos os requisitos, pero esas empresas líbranse máis da parte de transporte e da instalación, coas complicacións que iso xenera, e iso baixa moitísimo o prezo de venta. Quero dicir... É fácil competir con Ikea? Si, pero temos que poñer enriba da mesa que eu vou vender unha montaxe cun transporte na que o cliente non lle toca ao cartón e o outro é un formato de venta no que o cliente fai parte do traballo. O cliente ten que saber que está comprando, a realidade».

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