«Os GALP supuxeron poder chegar a axudas europeas para o meu proxecto»

m. c. VALDOVIÑO / LA VOZ

A MARIÑA

JOSE PARDO

Los ponentes explicaron su toma de contacto con programas comunitarios

18 dic 2020 . Actualizado a las 05:00 h.

Darse a conocer y diferenciarse son dos factores que creen fundamentales los ponentes a la hora de desarrollar actividades y servicios en el territorio A Mariña-Ortegal. Como promotores, técnicos o gestores analizaron en el Foro Voz el papel que representa en este sentido el GALP. «Para min os GALP supuxeron poder chegar a axudas europeas para a miña empresa e para o meu proxecto (..) Ata que apareceu o GALP parecíame imposible chegar a fondos de Europa» manifestó César Graña, de Actficom S.L., que observa una evolución del grupo: «Foi unha experiencia cando menos intensa. Os requisitos e a tramitación que teñen estas axudas non teñen nada que ver cos doutras que podías pedir a outra entidade local, provincial ou autonómica». A modo de consejo a futuros emprendedores, puntualizó: «É moi importante o asesoramento e ter moi claro a que te estás comprometendo, que requisitos vas ter que cumprir e durante canto tempo (..) Sen dúbida o GALP supuxo para min e para outros emprendedores, que somos microempresas ou autónomos, ter acceso a financiamento para os proxectos».

Para el alcalde de Valdoviño es fundamental que la sociedad conozca las posibilidades y fondos del grupo. Alberto González citó el Océano Surf Museo como el proyecto que se hizo realidad y con el que se contribuyó a dar a conocer entre los vecinos el GALP. El técnico Jesús de la Fuente reconoció que en el primer programa había reticencias a participar por parte de la población. Y, al igual que otros ponentes, no ocultó que existe complejidad en el proceso de tramitación de ayudas: «Os proxectos teñen que ser viables económica, financeira e tecnicamente». Recordó que a estos fondos solo pueden optar pequeñas y medianas empresas, que en el caso de la comarca son más bien microempresas y autónomos: «Se non se esixe creación de emprego desvirtúase o obxectivo do fondo».

Por su parte, Jacobo Suárez es consciente de que en la concesión de estos fondos tiene que haber exigencias: «Es una subvención que no es difícil de solicitar, pero sí es trabajoso y lleva tiempo, pero en favor del GALP tengo que decir que tanto gerentes como técnicos ayudan mucho a cualquier emprendedor».