Quintana: «Sen mariñeiros non tería sentido ter un recurso perfecto»

SALVADOR SERANTES VIVEIRO / LA VOZ

A MARIÑA

La conselleira defiende al sector, cuyo cuidado del medio alaba Barcia

24 may 2013 . Actualizado a las 07:03 h.

Con la feria y los expositores como grandes protagonistas de todo lo que la fundación ha organizado en Burela para estos cuatro días, Expomar es, sobre todo, un punto de encuentro y reflexión de gestores públicos y privados, de profesionales de la pesca y de científicos. Ayer, Rosa Quintana, conselleira de Mar, llamó la atención sobre lo que todos juntos pueden aportar para «apostar pola viabilidade e competitividade» de la pesca. Ante la reforma de la política europea para el sector, la conselleira planteó una de las principales reivindicaciones de armadores y marineros: «Alén de conseguir un rendemento máximo sostible dos recursos pesqueiros existentes nos caladoiros, tamén deberemos asegurar un rendemento mínimo no económico e no social».

De un modo muy gráfico, Quintana describió la realidad que perciben los pescadores: «Sen peixes non ten sentido que haxa mariñeiros, pero sen mariñeiros non tería sentido ter un recurso en perfecto estado». Abogó por «pescar mellor e máis selectivamente, e vender tamén mellor e con máis valor engadido». Aprovechó para anunciar que Mar destina este año 5,1 millones de euros «a mellorar a competitividade da nosa flota» y 24,5 millones para «mellorar os posicionamento e valorización dos produtos do mar nos mercados».

Por la mañana, en la inauguración de la feria, José González Barcia, alcalde de Burela y presidente de la Fundación Expomar, también reflejó el sentir de armadores y marineros, en «unha reflexión en voz alta: a pesca está en constante evolución, pero naide, mellor que os mariñeiros e os armadores, sabe como coidar os recursos e como manter a actividade pesqueira». Por eso les brinda «o apoio de todos, para seguir facendo máis Burela, máis Mariña e máis Galicia. Burela é mar». Y no solo eso, sino el sector pesquero burelense tiene, según su alcalde, un «factor diferencial, a capacidade de esforzo para preservar e progresar na pesca».