Adega alerta sobre los daños que futuras voladuras pueden causar en el castro de la Atalaia, en San Cibrao

La Voz

A MARIÑA

22 ene 2008 . Actualizado a las 02:00 h.

Adega alertó ayer de los daños que voladuras previstas por el promotor de un edificio en la Atalaia, en San Cibrao, pueden causar sobre el yacimiento castreño localizado en la zona. «Se todos temos a obriga de conservar o patrimonio, a Consellería de Cultura e a Dirección Xeral de Patrimonio téñena en maior medida», señalaron desde el colectivo ecologista, confiando en que la consellería «terá coñecemento das voladuras na rocha que o promotor ten pensado facer no xacemento da Atalaia».

El colectivo incide sobre el efecto que tendrán las voladuras sobre los restos arqueológicos, «e de non evitárense, destruirán parte do xacemento que de momento está intacto». Desde Adega explican que «estos días o promotor enviou un notario encargando levantar acta do estado no que se atopan as vivendas colindantes para avaliar posteriormente os probables danos que lles provoquen as exploxións». Añaden también que «as zonas conservadas intactas do castro están a rentes dos barrenos das voladuras».

La asociación ecologista confía en que «este novo intento de agresión ao patrimonio que nos pertence a todos sexa frenado a tempo e non se sume aos xa numerosos despropósitos que acumula o castro da Atalaia».

Adega volvió a denunciar ante el Seprona de la Guardia Civil la aparición de materiales arqueológicos en escombreras de la zona. Así señalan que en Morás han localizado una piedra «que puidera ser a base dunha columna», así como «unha grande cantidade» de tejas romanas. Señalan que en esta escombrera «promociones San Ciprián tirou os restos da destrucción do castro no mes de setembro, desoíndo a orde de paralización».

En la escombrera situada frente a la gasolinera de Cervo, «no que se baleiraron do 10 ao 14 de decembro 50 camións de area con restos arqueolóxicos», Adega señala que con las lluvias de estos días «están aflorando máis restos, fundamentalmente cerámica». Recuerdan además la campaña de concienciación sobre el patrimonio realizada por la consellería.

El alcalde, Alfonso Villares afirmó ayer no tener constancia de que se vayan a realizar voladuras en la zona. Villares recordó que «desde que foi declarado zona arqueolóxica estamos a expensas do que diga Cultura; os promotores suponse que actuarán seguindo as ordes da consellería, ou ben está actuando na vixianza que é da súa competencia».