El burro Pancho ya tiene quien lo retire

Monica Torres
mónica torres MOAÑA / LA VOZ

MOAÑA

M.MORALEJO

Más de 25 personas en toda Galicia se ofrecen para apadrinar al animal tras el llamamiento de un vecino de Moaña que lo cuidó y crio durante once años

07 nov 2021 . Actualizado a las 00:47 h.

Luis Fervenza ha querido buscarle la mejor jubilación posible al burro fariñeiro que ha cuidado y criado durante los últimos once años. «Se eu non tivera tanta idade e a miña muller non estivera enferma, Pancho morrería na súa corte», asegura este vecino de Moaña, de 83 años, que se ha convertido en toda una inspiración al decidir mover cielo y tierra para conseguir que su compañero, «que xa é un máis da familia», encontrara un retiro digno en el que poder disfrutar de los años que le queden.

Fervenza acudió al Concello en busca «dun padriño» que quisiera acoger a Pancho en adopción y el edil de Medio Ambiente, Odilo Barreiro, subió la foto del animal al Facebook municipal para hacer un llamamiento y emplazar a los interesados a ponerse en contacto con el departamento que dirige. Ayer, el concejal confirmaba el buen resultado de la iniciativa tras una mañana en la que no paró de sonar el teléfono. «Recibimos máis de vintecinco chamadas de toda Galicia para adoptar a Pancho. Dende Pobra de Caramiñal a Rianxo, Santa Comba, Chantada ou Santiago», explicó al vecino de Berducedo que lanzó la iniciativa con un sentimiento agridulce ante la despedida, pero con la conciencia muy tranquila por haber priorizado el bienestar del animal. «O que fixo Luis é un exemplo para todos porque quere buscarlle unha mellor vida e tamén estamos moi contentos pola resposta cidadá», señaló Barreiro.

Ambos recordaban ayer a Felipe, el burro que hace una década apareció enfermo y abandonado, también en Berducedo y que acabó adoptando Manuel Gayo, que era el presidente de los comuneros de Moaña. «Non quero que quede abandonado como Felipe e non quería desfacerme del, pero me obriga a necesidade», explica Fervenza. «Quero que vaia para un lugar no que estea seguro e que o cuiden, polo menos como está agora na miña casa», desea el moañés, que se enfrenta a la despedida de su compañero de trabajo en los últimos años. «El axudábame a min a cargar as cousas, porque eu non tiña chimpín e traballo moito para el xa que vou ás castañas, ás landras e ás mazás, báñoo no verán, peitéoo e rebáixolle os cascos», señala.

Luis no oculta su pesar por la renuncia. «Dáme pena e prefiro que o leven lonxe, para onde eu non o vexa, pero que saiba que está ben», asegura a la vez que pide que Pancho pueda disfrutar de su jubilación con niños. «Encantaríame que estivese nun parque con nenos que puidesen montalo como facían os meus bisnetos e outros nenos da zona», reconoce. No resultará difícil con tantos pretendientes que le han salido, aunque parece que el Concello ha decidido ya cuál es su mejor retiro. «Posiblemente marche para Vedra, cunha veciña de Moaña vinculada ao mundo dos cabalos e que ten unha egua xa maior tamén á que Pancho lle fará compañía» explica el concejal Barreiro.

A Fervenza le gusta la idea. Aunque asegura que el animal aún puede trabajar, reconoce que la edad pesa. «Pancho é moi mansiño e aínda anda moi ben, o que pasa é que se vai facendo maior e cánsase e a min dáme moita pena porque sempre me axudou», explica mientras lo cepilla. «Estes burros son moi listos e cando non queren escoitar baixan ás ourellas», advierte emocionado por saber que, aunque no sea con su familia, Pancho va a disfrutar de su jubilación.