La resolución de 22 contratos predoctorales enfrenta a la USC y una asamblea de investigadores

j. g. SANTIAGO / LA VOZ

SANTIAGO CIUDAD

El Consello de Goberno de la USC conoció el 29 de junio la situación por la que protesta la Asemblea de Investigadoras de Compostela
El Consello de Goberno de la USC conoció el 29 de junio la situación por la que protesta la Asemblea de Investigadoras de Compostela SANTI ALVITE

Discrepan por la interpretación del baremo por el que se valoraron los méritos de 206 aspirantes a las plazas convocadas

19 jul 2022 . Actualizado a las 05:00 h.

La resolución de 22 contratos predoctorales, convocados por la USC con financiación del Banco de Santander, enfrenta a la Asemblea de Investigadoras de Compostela y la USC. Discrepan sobre la interpretación del baremo por el que se valoraron los méritos de 206 aspirantes a las plazas, la mayoría de la USC, pero también de otras universidades. El gerente de la USC, Xavier Ferreira, entiende que el proceso está correcto y que la firma de los contratos será el 1 de agosto, como estaba previsto. Diego Mojón, portavoz de la citada asamblea, y uno de los aspirantes que se considera perjudicado, confía que prosperen los recursos que promueven y que se demore la firma unos días.

«Dende o primeiro momento o procedemento sufriu múltiples retrasos e erros que adiaron a data da publicación da resolución provisional ata o día 21 de xuño, a cal foi asinada polo vicerreitor de Política Científica», señala un documento de la asamblea. Al conocer la resolución, avisaron de los presuntos errores en la valoración, a la Xerencia de la USC y a la Vicerreitoría de Política Científica. Reiteraron, sin éxito, nuevas gestiones con el mismo fin; y el 29 de junio el Consello de Goberno conoció esa situación, pero no la tomó en consideración. Este mes continuaron con las gestiones, hasta que el día 7 se publicó la resolución definitiva y, con posterioridad, insistieron, siempre sin resultado positivo, por lo que ahora presentan recursos, indican.

El gerente de la USC, Xavier Ferreira, explica que «é unha convocatoria que se convocou e se resolveu con criterios estritamente técnicos. Está resolta, e quen non estea de acordo, que recurra. Na convocatoria había dous criterios fundamentais para decidir: o expediente académico e as necesidades docentes das áreas. Porque hai algunhas, como Odontoloxía, e outras, que teñen moitas dificultades para captar doutorandos».

El gerente agrega que «a convocatoria, de forma bastante xenérica, di que a nota media de cada candidato no seu expediente académico se determinará por unha fórmula. E tamén que esa nota se ponderará en relación coa nota media da titulación da persoa egresada, e da nota media da titulación a nivel estatal. Tal vez sexa unha redacción un pouco confusa. Porén, ninguén impugnou. Había que ponderar, porque a convocatoria era aberta para candidatos de toda España. Podían competir titulados por Santiago cos doutras universidades. Os nosos servizos entenderon que a ponderación se debía facer en relación con todas as áreas de coñecemento, non tanto competindo entre a mesma área, para garantir unha certa ecuanimidade».

Sobre la actitud de la USC, indica que «non temos moito que discutir cunha asemblea de investigadores, porque iso sería cuestionar o criterio dos nosos servizos técnicos. Entendemos que isto non é un problema sindical nin un problema político. Xa se están presentando recursos, que vamos resolver. En principio entendemos que todo está ben e os contratos serán asinados o día 1. Se nos demostran que están mal, teremos que ver».

Insiste en que «non é un problema de política científica, nin unha decisión do reitor». Para Xavier Ferreira «é un éxito unha convocatoria así nunha universidade española. É a primeira vez que se fai», resalta el gerente de la USC.