Norma Pillado: «As empresas do lixo ven en Galicia o vertedoiro para o norte de Europa»

Emma ARaújo SANTIAGO / LA VOZ

SANTIAGO

SANDRA ALONSO

La red compostelana de colectivos reclama cambios en las leyes medioambientales

27 ene 2019 . Actualizado a las 05:00 h.

Norma Pillado Ordóñez es vecina de Teo desde los nueve años. Hoy vive en O Castro, en Calo, una parroquia cargada de historia, en parte gracias al pulso de sus asociaciones. Por eso, cuando en mayo del año pasado saltó la voz de alarma por el proyecto de transformación de la cantera de Casalonga en una planta de biogás aprovechando desechos orgánicos, en menos de lo que canta un gallo crearon una plataforma reivindicativa.

«Como moitos veciños, acudín a unha convocatoria do Concello e a situación que nos plasmaban foi tan horrible que rapidamente os veciños que estabamos alí decidimos constituír algo para ver o que se podía facer». Días después, celebraron otra reunión y de ella ya surgió la plataforma Casalonga Limpa de Residuos. «Foi algo que naceu nun tempo récord porque urxía plantarlle cara de forma coordinada a este proxecto», recuerda.

Esta teense reconoce que la idiosincrasia de Calo contribuyó a tanta celeridad, ya que «aquí vive moita xente, somos moitas familias afectadas polo proxecto da canteira e tamén hai unha tradición de asociacionismo cultural moi grande. E penso que iso axudou a que houbera unha capacidade de xestión e de organización boísima, como se levásemos toda a vida traballando xuntos».