Los museos constatan mayor demanda a pesar de la crisis

xosé manoel rodríguez OURENSE / LA VOZ

OURENSE

Antonio Cortés

Los centros ourensanos registran un aumento de actividades y visitas

17 may 2014 . Actualizado a las 07:25 h.

En el calendario anual de celebraciones, el 18 de mayo se corresponde con el DIM, Día Internacional de los Museos. La convocatoria llega con propuestas de carácter autonómico -Cultura ha programado actividades en los doce museos que dependen de la Consellería- y provincial -la Diputación conmemorará la fecha con un taller artístico a cargo de Xosé Poldras-. En el caso del Museo Arqueolóxico de Ourense se están llevando a cabo iniciativas durante toda la semana y mañana habrá jornada de puertas abiertas, visitas guiadas y otras propuestas, que se cerrarán con un concierto de Mónica de Nut (21.00 horas).

Los museos y centros expositivos de la ciudad llegan a su celebración anual con un importante repunte de proyectos, demanda para realizar actividades y asistencia de público.

La importancia del Valente

La técnica de museos del Concello de Ourense, Eva Torres, llama la atención sobre el incremento de la demanda: «Hai moitos máis obradoiros, máis actividades -nestes días a maratón de fotografía, o curso de pintura rápida e outras propostas- e tamén constatas que a xente acude máis ás salas e ás actividades que se están a programar». En el caso de la ciudad, al Museo Municipal de Ourense y al Auditorio se ha sumado el Centro Cultural José Ángel Valente. El antiguo Banco de España está sirviendo de revulsivo: «A ubicación estratéxica, en pleno Paseo, fai que entre moita xente a ver as mostras, que haxa unha resposta moi importante cada vez que toca alí a banda de música ou que se solicite como espazo de actividades para colectivos».

La tendencia al alza es una constante que se corrobora desde el Centro Cultural Marcos Valcárcel. Su director, Francisco González, destaca que por el centro pasan cada año entre 80.000 y 85.000 persoas -el 60% son visitantes a las exposiciones- y hace hincapié en la realidad del Simeón: «Aquí hai 4.000 metros cadrados e sería imposible contar cun presuposto para dotar de actividade todos os servizos que temos. Pero grazas ao traballo desenvolvido dende a apertura, no ano 2000, e á implicación dos ourensáns co centro, contamos cunha demanda que fai que teñamos actos practicamente todos os días: presentacións de libros, de traballos audiovisuais, reunións sectoriais, de colectivos e moitas outras iniciativas». González Bouzán asegura que la crisis no ha mermado la actividad expositiva: «Ao contrario, chegan máis propostas e de gran calidade porque non existen tantas canles como antes para dar saída aos proxectos. Obviamente si que a crise provoca que teñas que tomar outras decisións, como a de deixar de editar catálogos para recortar gastos».

Actividad sin apertura

En el caso del Arqueolóxico su director, Xulio Rodríguez, recuerda que sí hay una exposición y actividades en San Francisco: «E o museo como institución sigue vivo, aberto e realizando cousas. Fanse traballos de investigación, catalogación dos materiais das campañas arqueolóxicas e outras actividades, aínda que a sede estea pechada».