El honor de los profesionales de psiquiatría de Calde fue dañado, según un comité

Xosé Carreira LUGO / LA VOZ

LUGO

ALBERTO LÓPEZ

La presunta desatención a los pacientes, según una denuncia, no fue confirmada

23 jul 2018 . Actualizado a las 21:38 h.

El comité de ética de la Asociación Galega de Saúde Mental, integrado por cuatro profesionales, no apreció desatención o abandono a los pacientes de psiquiatría ingresados en el Hospital de Calde. Los expertos visitaron el complejo hospitalario como consecuencia de una denuncia pública del Movemento Galego de Saúde Mental sobre las condiciones de asistencia a los enfermos. La queja tuvo una gran repercusión social, según los autores del informe que no apreciaron deficiencias destacables y que concluyeron que no fue defendido el derecho a la honra de los profesionales y de los pacientes.

«A visita pode cualificarse como satisfactoria aínda que hai certas cuestións (...) que son mellorables. Pódese dicir que en xeral o estado estrutural do edificio, o coidado dos distintos espazos, a oferta de activades aos pacientes, o nivel de implicación dos profesionais ou as liñas terapéuticas de referencia son coherentes coas recomendacións das distintas asociacións profesionais para os pacientes con trastorno mental. Todo iso redunda nunha actitude de satisfacción amosada en todo momento polos usuarios nun ambiente de certa tranquilidade no conxunto do hospital», dice el informe. Los expertos revisaron durante un día diversas secciones del centro para determinar si las denuncias efectuadas sobre la asistencia y otros servicios eran correctas.

«Para esta comisión, non é facilmente explicable como dende a dirección asistencial do hospital non se defendeu o dereito á honra dos profesionais e dos pacientes a través dunha querela xudicial, dado que existen estándares de calidade axeitados na atención asistencial dispensada polo hospital. Actualmente achámonos nunha etapa de impulso na racionalización e na transparencia da actividade da administración coa finalidade de eliminar a imaxe de opacidade e de inaccesibilidade que xera desconfianza entre a cidadanía», apunta el informe.

Los expertos dicen: «O feito de que non se actuase adecuadamente non é entendible a priori e rematou por amplificar a alarma e o malestar entre os afectados». Recuerdan los autores de la investigación que «a honra é un ben inmaterial asociado ao concepto da dignidade humana»