As palabras voan, o escrito permanece

Jesús Garrido

LA VOZ DE LA ESCUELA

«Verba volant, scripta manent»: as palabras lévaas o vento e o escrito permanece
«Verba volant, scripta manent»: as palabras lévaas o vento e o escrito permanece Iago Maneiro

«Verba volant, scripta manent», que dicían os latinos. Esta sentenza de que as palabras as leva o vento e o escrito permanece? valeunos para facer un resumo orientador do publicado en La Voz de la Escuela durante este primeiro trimestre do ano 2017. Non é normal volver sobre os nosos pasos, porque soa un pouco a mirarse ao espello cando hai tanto que facer e seguir adiante buscando noticias mellores e cada vez máis eficaces para que a escola integre a actualidade en todo o seu bo facer. Pero aí vai o resumo, aínda que non esquecemos o que algúns afirman: que o refrán significa, na súa orixe, exactamente o contrario: as palabras voan e chegan a todas partes e o escrito queda aburrido nas bibliotecas. En fin, non había entón Internet, que leva o escrito, tamén, a todo o mundo e con máis velocidade que a que o vento ten. Sexa como for, aí queda un arquivo, unha testemuña en retagarda ou, como dicía o velocista Usain Bolt, unha testemuña cravada, primeiro apoio firme para voar cara á marca.

20 dic 2017 . Actualizado a las 05:00 h.

 

PRIMERA PÁGINA

  • El aula a dos: Un programa de entrenamiento para trabajar en equipo con la noticia en clase / Dos profesores, seis funciones: un profesor, un observador / un profesor, un asistente / paralelas / estaciones / alternativas / en equipo (LVE, 11/10/2017).
  • Día Mundial de las Ciudades: El estudio de las noticias en el aula conecta con la sociedad y marca el ritmo al desarrollo de los valores ciudadanos (LVE, 18/10/2017).
  • Opinión: un paso más allá de la noticia: El aula no es un depósito donde cada día muere la información, sino un vivero estimulante (LVE, 25/10/2017).
  • La ciencia de nuestras vidas: El Día Mundial de la Ciencia para la paz y el desarrollo del 2017. Cuatro palabras: ciencia + sociedad + paz + desarrollo (LVE, 8/11/2017).
  • Filosofar para ser tolerantes: A favor de la tolerancia / Claves de la tolerancia: sabiduría, asombro, reflexión (LVE, 15/11/2017).
  • Una pandemia que frena el futuro: El 25 de noviembre la ONU celebra el Día Internacional de la Eliminación de la Violencia contra la Mujer (LVE, 22/11/2017).
  • Por qué es importante la noticia en la escuela: En el periódico hay de todo y para todos, incluidos nuestros escolares (LVE, 29/11/2017).
  • Algunas ideas para abordar en el aula el estudio de las noticias más duras: La Universidad de California advierte de los altos niveles de estrés y ansiedad que producen en los estudiantes (LVE, 13/12/2017).
  • La noticia del día no llama a la puerta: Entra en clase contigo, es madrugadora e insistente (LVE, 20/12/2017).

PÁGINA 2: EL PANEL DE LA NOTICIA

  • ¿Para qué sirve un periódico?: Trabajar con la prensa en el aula aporta múltiples beneficios a los alumnos (11/10/2017).
  • Valores democráticos europeos: A cidade das 12 portas: igualdade, xustiza, liberdade, medio ambiente, participación, paz, persoa, pluralismo, solidariedade, tolerancia, traballo, vida (LVE 18/10/2017).
  • ¿Cómo escribir textos de opinión?: Estructuras: análisis y objetividad (LVE 25/10/2017).
  • Na procura de solución: Do it / Cinco grandes inventos (LVE, 8/11/2017).
  • Tolerancia e filosofía: 25 palabras clave / Discurso sobre la tolerancia (LVE 15/11/2017).
  • ONU Mulleres loita pola igualdade: Noticias en La Voz de Galicia (LVE, 22/11/2017).
  • Cada área de aprendizaxe ten a sua noticia: Ciencias, Lingua, Matemáticas, Deportes, Música… (LVE, 29/11/2017).
  • Propostas alternativas ás noticias duras: Xenerosidade, heroes, natureza, traballo, ciencia e tecnoloxía, mente e corpo (LVE, 13/12/2017).
  • As palabras voan, o escrito permanece: A noticia do día en La Voz de la Escuela durante este primeiro trimestre do curso 2017-18 (LVE, 20/12/2017).

PÁGINA 3: ORIENTACIÓN EDUCATIVA

  • Cómo sacar provecho a las agendas escolares: Razones / Utilización (LVE, 11/10/2017).
  • Empezar el día con buen pie: Llegar a clase con tiempo y energía / Desayuno (LVE, 18/10/2017).
  • ¿Ya has hecho los deberes?: Errores y aciertos (LVE 25/10/2017).
  • ¡No me tomes el pelo!: Estrategias para defenderse / Yo apoyo, tú actúas (LVE, 8/11/2017).
  • Stop al acoso escolar: Claves para enfrentarse. Diez ideas falsas sobre el bullying (LVE 15/11/2017).
  • Cómo actuar ante el acoso escolar: Orientaciones básicas para la familia (LVE, 22/11/2017).
  • Desenmascarar a los acosadores: ¿Víctima / maltratador / espectador pasivo? (LVE, 29/11/2017).
  • Cómo mejorar resultados: Análisis del rendimiento escolar del primer trimestre del curso (LVE, 13/12/2017).
  • Queridos Reis Magos: Este anos pídovos tempo para xogar: Máis que xoguetes, os nenos necesitan espazos, momentos e compañeiros para interactuar (LVE, 20/12/2017).

PÁGINAS 4-5: CENTRALES