Estas son as caras dos podcasts galegos

Javier Villaverde / S. F.

FUGAS

MBA Mal

Humor, cultura, actualidade e feminismo. Estes formatos teñen moito que contar e triunfan nas ondas co galego como estandarte. Quen dixo que as tertulias quedaran no século pasado?

13 sep 2021 . Actualizado a las 00:31 h.

Todos teñen algo en común: son creadores de contido en galego e para galegos. Aínda que a maioría levan pouco máis dun ano cos proxectos, conseguiron consolidarse o suficiente como para seguir adiante e incluso diversificarse. O confinamento foi un punto de inflexión para os podcasts, que se convertiron nunha forma de ocio e información con moita marxe de manobra. Algúns veno como un pasatempo, outros coma un traballo, pero detrás de cada proxecto hai moito esforzo e gañas. Hainos para todos os gustos e estes non son todos, pero si unha representación do potencial do talento galego no medio sonoro.

MBA Mal

Este xogo de palabras é o resultado dun experimento no que Alberto Álvarez e Samuel L. París son dous decanos dunha institución que chegan para explicarlle á xente «como hai que petalo na vida». En palabras de Samuel, cada programa do MBA Mal está concibido como un «webinar» en clave de «humor pretendido, non moitas veces logrado», no que os oíntes poden formarse sobre as posibilidades de negocio de todo tipo de temas, contando cada vez cun invitado que dá unha masterclass. Un formato que se mantén esta temporada, pero convivirá con outras ideas pensadas para diferentes plataformas. Aínda que o locutor bromea con que están «firmando cheques que non poden pagar», con esta nova etapa, a nivel formativo, a oferta é imbatible: «Sendo gratis e multiformato, non hai universidade online que soporte a nosa competencia», di.

Café Derby 21

Carme D. Prol, Adrián Lede e Nico Carreira coñecéronse estudando Xornalismo en Santiago e crearon Café Derby 21, unha idea que, segundo comenta Nico, xurdiu «por todas as charlas que tivemos na cociña do piso de estudantes». Recolle o nome dun recoñecido café tertulia da capital, pero traéndoo ao século XXI. Estes tres xornalistas contan cun invitado cada programa para manter unha conversa amigable: «Somos unha tertulia desenfadada, a favor da cultura, da xente de Galicia que fai cousas por Galicia e desde Galicia», di Nico. Cada un dende o seu cuarto, con recursos mínimos e moito traballo, embarcáronse neste proxecto e intentaron crear «química». E funcionou, cunha audiencia que respondeu ben e cun futuro prometedor: «Preferimos vernos máis como un foguete ascendente que como un golpe de sorte», conclúe Carreira.