La Xunta permite vender ganado a 51 de las granjas bloqueadas en A Capelada

ANA F. CUBA CEDEIRA / LA VOZ

FERROL

ANGEL MANSO

Propietarios de explotaciones que siguen inmovilizadas, las afectadas por el brote de tuberculosis de forma directa, se quejan de los criterios que aplica Medio Rural

05 sep 2017 . Actualizado a las 05:00 h.

La Consellería de Medio Rural ha desbloqueado 51 de las granjas del entorno de la sierra de A Capelada inmovilizadas a raíz de un brote de tuberculosis detectado en el lugar de Ouzal en junio de 2016. Esta medida implica que las ganaderías pueden vender sus reses a cebaderos o a través del mercado de Silleda, pero no directamente para la recría en otra explotación. También están autorizadas para incorporar animales a su cabaña. La prohibición total de comercializar con el ganado comenzó a levantarse en mayo y continuó en junio, a raíz de los resultados de las pruebas diagnósticas efectuadas. En total, en los tres últimos meses, «desinmobilizáronse parcialmente 51 explotacións», indica la Consellería.

«Ás granxas que deron sempre ben nas probas de tuberculose déixannos vender a calquera cebadeiro, e non só aos autorizados, como ata agora. Só hai un na Coruña, que non lle interesaba vir, e outro en Miño, que compraba, pero ao prezo que quería. E agora tamén podemos ir a Silleda, polo que xa pouco nos afectan as restricións», reconoce José Manuel Durán, granjero de la zona. Medio Rural explica que las únicas explotaciones que permanecen bloqueadas «son as que pertencen aos curros directamente afectados polos focos ou a outros curros onde tamén teñen gando os titulares desas explotacións afectadas, e aquelas que presentaron animais reaccionantes na derradeira proba realizada», señalan desde la Xunta.

Pero Carlos Muíño, uno de los ganaderos que se encuentra en esta situación, se muestra muy crítico con la actuación de los técnicos y los criterios aplicados. «O peor non é o prexuízo económico, é máis o problema moral. Que o xoves che digan que tes todo ben e o venres que che deu unha vaca mal... Cometen erros, pero non teñen que pagar por eles», lamenta. Denuncia, además, que «hai socios do mesmo pastizal que foron inmobilizados e outros que non, e agora hainos que lles deixan vender e a outros non. Iso non se entende». «Despois -añade-, sacrifícanse vacas que ao primeiro dan mal, pero despois resulta que estaban ben. Non teñen un criterio claro e non nos tratan igual a todos os que estamos na mesma situación». Muíño y otros damnificados se sienten «impotentes, porque non podes facer nada».

Medio Rural avanza que en otoño se programarán nuevas pruebas diagnósticas «e se a evolución sanitaria continúa sendo favorable, poderase seguir flexibilizando a inmobilización, que permita o movemento de saída de tenreiros naqueles rabaños que resultasen negativos en todas as probas e que non teñan relación directa con curros infectados». Elude concretar cuántas granjas siguen bloqueadas.