Una artista nobel gana el premio de álbum ilustrado Alberte Quiñoi

rocío garcía A ESTRADA / LA VOZ

DEZA

Gloria Gómez Pavía se impone entre los 31 participantes de un certamen muy disputado en el que el jurado destaca el «abraiante nivel creativo» de las obras

07 abr 2021 . Actualizado a las 05:00 h.

El jurado no lo tuvo fácil para fallar este martes la primera edición del premio de álbum ilustrado Alberte Quiñoi, convocado por el Concello da Estrada en colaboración con la editorial Galaxia. Pese a tratarse de la primera edición del certamen, concurrieron un total de 31 obras que, según el jurado, presentaban «un abraiante nivel creativo». Según destacaron, muchas de ellas serían publicables.

Después de valorar los originales presentados y de llevar a cabo distintas selecciones y contrastes de opiniones en los días previos, el jurado del premio se reunió ayer y acordó, por unanimidad, conceder el I premio de Álbum Ilustrado Alberte Quiñoi a la obra titulada Eva, a carteira espacial, que se presentó bajo el pseudónimo Sonia Rollings. Una vez abierta la plica, la obra resultó ser de la autora compostelana Gloria Gómez Pavía.

El jurado destaca que «é unha proposta moi expresiva con ilustracións orixinais, e cunha linguaxe propia, que nos adentra nun mundo evocador cunha paleta de cores impactante e atractiva». «Vertebra cuestións de ciencia nun relato integrador que apunta valores comunitarios, ben equilibrados, con vontade individual, autonomía persoal e a posta en valor dos oficios de sempre, da importancia dos procesos e das súas necesarias esperas. A acollida do pequeno, do diferente, no seo dunha comunidade plural e que teña en conta os coidados; a interconexión, a comunicación e a socialización máis humana son outros dos acertos», subraya el jurado.

El premio está dotado con 2.000 euros y la publicación de la obra por la editorial Galaxia.

Gloria Gómez: "O que máis ilusión me fai é a oportunidade de ver publicado o meu primeiro traballo"

A la compostelana Gloria Gómez Pavía non le cabía ayer el corazón en el pecho con la emoción. Gloria, que tiene 21 años, estudia música y es una gran aficionada al mundo de la ilustración. «A ilustración sempre me gustou. Gustaríame dedicarme profesionalmente a ela, pero ata o momento só fixen un calendario e moitos traballos para min», explica. De su presentación al primer certamen de álbum ilustrado Alberte Quiñoi tuvo buena parte de culpa la pandemia. «Eu estudo música e toco, pero neste ámbito hai pouca motivación porque non está habendo concertos. Clases presenciais non tiña e tampouco podía quedar para ensaiar, así que aproveitei ese parón para centrarme na ilustración», explica. «Non teño ningunha obra publicada e é o primeiro álbum ilustrado que fago», comenta la autora de los textos e ilustraciones de Eva, a carteira espacial, la obra que acaba de ganar la primera edición del premio Alberte Quiñoi. «Todo o traballo é dixital, pero moi texturizado. Conta a historia dunha rapaza que vive na lúa, desexa ser carteira e lle encomendan a misión de levar unha carta a Plutón, a onde xa non chega o correo porque deixou de ser un planeta», explica.

«O premio ten dotación económica, pero o que máis ilusión me fai é ver publicado o meu primeiro traballo», asegura.