Vimianzo documentará con imágenes el conocido como «Éxodo dos Baos»

La Voz CARBALLO / LA VOZ

CARBALLO

Ana Garcia

En el proyecto colaborará la vecina y escritora Natalia Lema, escritora precisamente del libro Baos

19 sep 2020 . Actualizado a las 05:00 h.

Preservar la memoria colectiva de la parroquia de Baíñas y, por extensión, de todo el municipio, es la idea de fondo de la exposición fotográfica que plantea el Concello de Vimianzo, un trabajo de puesta en valor para el que se contará, comunicaron ayer, con la colaboración de la escritora Natalia Lema, vecina y autora de Baos. «Farase un traballo de recollida e documentación en Baíñas por diversos motivos, sempre co coñecido como Éxodo dos Baos como tema vehicular», explicaron desde el consistorio. Son aquellos vecinos que tuvieron que abandonar sus viviendas, en diversos lugares, ante la construcción del embalse de A Fervenza.

«Varios feitos acaecidos no século XX suscitan un interese especial sobre a xa comentada diáspora. As minas de rutilo, un mineral estratéxico e cuxos xacementos se estenden por Brandoñas, Baíñas e os Baos. A morte de Daniel Antelo Fidalgo, republicano español finado nun campo de concentración nazi. O estudo do trastorno psicolóxico que causou a diáspora na xente da época, e dado que todas estas persoas vivían en núcleos dispersos, é sorprendente a enteireza para enfrontar a sucesión de feitos acaecidos naquel momento. E, por último, a emigración, que foi nacional, transoceánica e rural», contempla el comunicado municipal sobre el proyecto.

Se buscarán fotografías costumbristas, de óbitos y de estudio, de la autoría de grandes maestros como Vidal o Caamaño. «As fotografías poden axudar a construír un retrato fiel daquela sociedade, a preservar a súa memoria e a entender mellor Vimianzo como pobo», aprecian. No es precisa la cesión, sino simplemente autorizar la copia y cubrir un formulario para seguir la trazabilidad de la imagen.

«Unha maneira de lembrar e de non deixar de coñecer quen fomos, somos e seremos», valoran desde el Concello. Incidió Natalia Lema, según trasladan, en la riqueza tangible e intangible de Baíñas, muy amplia, y en que este trabajo, de completarse, ayudará a construir identidad.