O tizón do Nadal

Carlos H. Fernández Coto
Carlos H. Fernández Coto SECCIÓN ÁUREA

BARBANZA

Encendido del cepo de Navidad.
Encendido del cepo de Navidad. BASILIO BELLO

Durante estas datas, ritos, costumes e tradicións chocan a miúdo co sentido común e cos desexos de moitos

23 dic 2025 . Actualizado a las 05:00 h.

nosa tradición oral recolle o tizón de Nadal como un dos ritos do ciclo de Nadal, parte das festas do inverno que comezan na noite de Defuntos e rematan ao final do Entroido. É unha época de comensalidade e reunións, que inclúe os Santos Inocentes, as mascaradas, o solsticio, as candeas e a celebración do nacemento de Xesús, fixado no 25 de decembro, aínda que, se analizamos a Biblia, os acontecementos non cadran con exactitude.

Mais tamén é un tempo de renovación, de cambio de pel, de deixar atrás hábitos e cousas vellas, tanto no sentido literal como figurado, e de abrir espazos para novos comezos e promesas que raramente cumprimos.

Durante estas datas, ritos, costumes e tradicións chocan a miúdo co sentido común e cos desexos de moitos. É imprescindible desexar felices festas a persoas que non coñecemos, facer agasallos innecesarios que nos atormentan pensando se acertaremos, e que con frecuencia enchen faiados con obxectos inútiles ou pouco apreciados.

É a época cume da propaganda mediática, das festas pagás, desprazamentos masivos, da gula, do recheo de bandullos e do baleirado de tendas e grandes almacéns.

Todo bendito e xustificado por formar parte dunha sociedade de masas, de costumes impostas, de rituais que aceptamos por herdados. Non o queremos cambiar: quen non goza do Nadal desexa que pase rápido; quen goza, chora cando remata, porque cada luz, cada comida, cada encontro, cada agasallo recorda que estamos inmersos nun ciclo que, aínda absurdo e pesado ás veces, nos conecta co tempo, coa memoria, coa familia, coas amizades e con nós mesmos.