El BNG de A Illa seguirá su marcaje al PSOE, pero el pacto de gobierno «non periga»

b. C. A ILLA / LA VOZ

AROUSA

MONICA IRAGO

El grupo nacionalista reivindica su autonomía y afirma que está siendo leal al acuerdo con el socialista

22 may 2024 . Actualizado a las 05:00 h.

El BNG gobierna A Illa en coalición con el PSOE, pero eso no implica su silencio respecto a la gestión de su socio. El BNG no renuncia a fiscalizar la gestión municipal del anterior mandato, y lo van a seguir haciendo: «Oxalá non houbera máis cousas que denunciar, pero se é necesario denuncialas farémolo para que se tomen medidas e corrixir as malas formas de goberno que se estaban levando a cabo, ben por que tiñan maioría, ben por desleixo. As cousas non poden quedar ocultas nun caixón», señala el portavoz nacionalista, Manuel Suárez.

Para sacarlas del cajón, el BNG no solo recurre a los comunicados de prensa sino que también está utilizando el altavoz que le ofrecen los plenos, tal y como ocurrió en la sesión de este mes a propósito de la votación del convenio para la construcción de la nueva depuradora de aguas residuales.

Los nacionalistas no están conformes cómo se negoció este asunto, ni con la contratación de una asistencia jurídica para desarrollar el área de reparto número 14 del PXOM, ni con un sistema de fichajes para el personal municipal que le costó a las arcas locales más de 11.000 euros y que nunca funcionó, y así lo están manifestando desde el pasado mes de febrero, agrandando la distancia con el grupo socialista.

Pese a todo, el pacto de gobierno no corre peligro, afirma Suárez. «Todo isto no axuda a que as cousas vaian ben, pero, de calquera maneira, estamos lonxe de facer perigar o goberno de coalición. Ata agora non se dou nada que xustificase a ruptura do goberno nin hai alternativa máis cun goberno do PSOE co BNG, non nos plantexamos outra opción. Nós estamos sendo leais, estamos cumprindo co pactado», señala.

El Bloque Nacionalista Galego reivindica su autonomía, como ya demostró en la Mancomunidade do Salnés, «e non imos consentir que ninguén tome decisións por nós».

Entre tanto, en el PSOE de A Illa guardan silencio y el PP saca punta de la situación: «O BNG converteuse en oposición pese a gobernar e ser responsable tamén», señalan los populares.