La Xunta para una obra del Concello por destrozar restos arqueológicos

Enrique Gómez Souto
Enrique G. Souto LUGO/LA VOZ.

LUGO

Asegura que los trabajos comenzaron sin el obligado control y cree que pudo resultar dañado un hipocausto

14 ene 2011 . Actualizado a las 02:00 h.

La Xunta adoptó ayer una dura decisión que seguramente estará muy presente en el debate político durante las próximas semanas: ordenó la paralización de las obras de renovación del alumbrado eléctrico en la plaza de Santo Domingo por carecer de control arqueológico. Asegura que se produjeron daños en algunos restos.

La Xunta dio a conocer a primera hora de la tarde de ayer que la jefatura de Cultura en Lugo había ordenado la paralización de una obra municipal en la plaza de Santo Domingo, «por carecer do preceptivo control arqueolóxico».

Según señaló la delegación territorial de la Xunta, la citada decisión fue adoptada porque «os informes recabados nas últimas horas indican que non se levaron a cabo as intervencións arqueolóxicas ás que obriga o Plan Especial de Protección e Reforma Interior do casco histórico de Lugo, con carácter previo ao inicio das obras».

La Xunta efectúa una contundente afirmación: «Ademais, unha vez iniciada a escavación apareceron restos que foron parcialmente destrozados. Segundo os indicios poderían corresponder a un hipocausto, unha antiga caldeira romana para quentar auga; restos desta estrutura foran xa a parar ao contedor de escombros, e é posible que algúns ladrillos teñan desaparecido».

A la vista de la situación, «o xefe territorial de Cultura, Xosé Carlos Rodríguez Andina, asinou a orde de paralización das obras». Fue remitida en la misma mañana de ayer al alcalde de Lugo, José López Orozco, a través de la Policía Autonómica para que se cesase de inmediato en la ejecución de las obras.

Proyecto

Según la decisión adoptada, «o Concello deberá presentar ante a Consellería de Cultura un proxecto arqueolóxico para levar a cabo a intervención correspondente sobre a zona, que arroxará luz sobre a verdadeira natureza e o alcance dos restos atopados».

Además, también impone la Consellería de Cultura la obligación de informar sobre el resultado del citado estudio antes de continuar con las obras. Y todo ello, «sen prexuízo das posibles responsabilidades polos danos resultantes dos incumprimentos detectados ata o momento».