La Xunta apuró la convocatoria de plazas por el sistema de libre designación hasta el último día hábil que tenía para hacerlo antes de que la ley entre en vigor el lunes, ya que durante el fin de semana no se publica el Diario Oficial de Galicia (DOG). Así, en la edición de ayer figuraban varias órdenes para anunciar la convocatoria de 13 puestos más para su provisión por esa fórmula, que el Gobierno gallego se compromete a restringir con la nueva ley. Son plazas, en su mayor parte, del nivel 28, que están incluidas entre las que, desde el lunes, ya no podrían convocarse por libre designación y tendrán que cubrirse por concurso.
Nueve de esas plazas publicadas corresponden a órdenes de la Consellería de Presidencia: cuatro son para puestos de letrados de la Asesoría Xurídica Xeral da Xunta; dos, para letrados de la Asesoría Xurídica do Servizo Galego de Saúde; otra de letrado para la Asesoría Xurídica de Vicepresidencia; y dos más para un servicio de gestión y para el Servizo de Apoio á Administración Institucional e Corporativa. En todos los casos, son plazas para funcionarios del nivel 28. Completan la relación cuatro puestos en Política Territorial (Servizo de Xestión de Vías de Alta Capacidade), Medio Ambiente (Subdirección Xeral de Xestión do Dominio Público Hidráulico) y dos en la Axencia Galega de Desenvolvemento Rural.
Además, el DOG incluía dos órdenes por las que Medio Rural y Vivenda declararon desierta la provisión de sendas plazas por libre disposición. Economía precisó ayer que desde el día 27 no ha publicado ninguna convocatoria por ese sistema y que, en todo caso, la selección de personal siempre atenderá principios de «actitude e aptitude».
Presidencia asevera que, con la reforma legal, «haberá que poñer en marcha os procesos de modificación das relacións de postos de cada consellería seguindo o sinalado na norma, que require que tales propostas, entre outros trámites previos á súa aprobación polo Consello da Xunta e publicación no DOG , se sometan a negociación coas organizacións sindicais».
Denuncias sindicales
La CIG ha denunciado que la proliferación de convocatorias por libre designación en los últimos días «non se trata dunha cuestión de legalidade, senón de honradez política, de coherencia. O que non vale é a demagoxia. Non vale dicir que este Goberno profesionalizou a Administración, que suprimiu as libres designacións masivas, e que despois, na práctica, incremente as libres designacións en máis de 200. Isto é un fraude».
Por su parte, el Movimento pola Igualdade no Emprego Público reclama la dimisión de Méndez Romeu por «consolidacións de emprego fraudulentas», la consolidación del plus para altos cargos, el incremento de personal en asistencias técnicas y la «designación fraudulenta e acelerada de persoal de libre designación para evitar así a lexislación promovida por eles mesmos».