El BNG reivindica en A Coruña su «mellor momento» en cuarenta años

Ana González Núñez
Ana González A CORUÑA

GALICIA

A. G.

La líder nacionalista, Ana Pontón, descubrió una placa que conmemora la constitución del partido en el frontón de Riazor

22 sep 2022 . Actualizado a las 12:09 h.

La portavoz nacional del BNG, Ana Pontón, y el líder municipal del partido en A Coruña, Francisco Jorquera, inauguraron este jueves en el frontón de Riazor una placa conmemorativa del 40 aniversario de la fundación del Bloque Nacionalista Galego

Rodeada de militantes y simpatizantes, Pontón reivindicó que este es «o mellor momento de apoio social» para la formación, que tiene un reto «moi importante». «O que nos deron os galegos para ser a alternativa ao PP», aclaró la líder nacionalista.  

«Levamos cuarenta anos aportando en positivo. Moitos dos avances en dereitos e liberdades teñen detrás o empurrón do BNG», proclamó Pontón, que apeló al bagaje y la madurez adquirida por la agrupación en sus cuatro décadas de vida. 

La también líder de la oposición en Galicia aprovechó el acto para exigir al presidente de la Xunta, Alfonso Rueda, que envíe un proyecto de presupuestos antes de su comparecencia en el Parlamento. «É moi difícil facer un debate no que non esteamos en igualdade de condicións», reprobó. 

Por su parte, Francisco Jorquera recordó aquella asamblea de septiembre de 1982 en el frontón de Riazor, en la que se fundó el BNG. Ensalzó el papel del nacionalismo en su historia para dotar a Galicia de un marco político referencial propio.

Toque de atención al Ayuntamiento 

La portavoz nacional del BNG, Ana Pontón, también abordó asuntos de actualidad como la demanda presentada por la Abogacía del Estado para reclamar más de 500 bienes del pazo de Meirás. «A nosa posición é moi clara: todos os bens do pazo son bens públicos e o Goberno do estado debe actuar con celeridade», apuntó. «Sen esquecernos que os Franco tamén cometeron un espolio na casa Cornide», añadió Pontón, quien aprovechó este punto para apremiar al Ayuntamiento a que presente ya la denuncia para reclamar su titularidad. «Levamos esperando todo este mandato. É urxente que o Concello non lle faga gañar máis tempo aos Franco e se poña a traballar pola recuperación da casa Cornide», exigió.

Veto a la pesca

Sobre el veto de Europa a la pesca de fondo en 87 áreas, Pontón pidió al Gobierno central que solicite la suspensión cautelar de la aplicación de esa norma «que non está xustificada desde o punto de vista económico, nin científico». «Parécenos impresentable que a estas alturas o Goberno non se tivera posicionado xa ó lado do sector pesqueiro galego. Non o fixo ben a Xunta que era plenamente consciente dos plans que había desde europa. Nin uns nin outros defenderon ó sector pesqueiro», acusó la portavoz del BNG.

Argumentó que se debe pedir la paralización cautelar de esa medida y no poner un recurso en dos meses «porque ao mellor cando se resolva ese recurso, dentro de tres anos, xa non hai barcos nin postos de traballo que defender». «Hai que actuar con rapidez. Se non o fai o Goberno central, o galego ten que presionar», remarcó.