Quintana pide «un esforzo de sedución e convicción» para difundir el idioma

GALICIA

06 abr 2008 . Actualizado a las 02:00 h.

El vicepresidente de la Xunta, Anxo Quintana, abogó ayer, en su visita a la galescola de Campo Lameiro, en Pontevedra, por la defensa del idioma por parte de los gallegoparlantes para conseguir ampliar el número de ciudadanos que lo empleen cotidianamente. Quintana sostuvo: «Teño moitos amigos que falan en castelán. Os que falamos galego debemos facer un esforzo de convicción ou de sedución para que os demais falen tamén galego. Ese é o traballo que temos por diante».

El dirigente del BNG resaltó que hacía estas declaraciones ahora que se había suscitado nuevamente una polémica sobre el empleo del gallego. Añadió: «En calquera pobo de Galicia os nenos crecen e aprenden castelán, só faltaría. Nun pobo cunha galescola seguirán aprendendo castelán e falando castelán. A diferenza é que nun pobo con galescola damos un pasiño máis para que os nenos aprendan tamén o galego, que é o noso idioma».

Sobre la utilidad del gallego, Quintana precisó: «¿Para que serve o galego? ¿E para que serve unha nai de 82 anos, con párkinson e incapaz de moverse? Coidámola para que viva o mellor que poida porque é a nosa nai. Pois o galego coidámolo porque é noso e por principios».

Pleno de investidura

El portavoz nacional del BNG también manifestó ayer la disposición al diálogo para llegar a un acuerdo con el PSOE que signifique su respaldo a la candidatura de Zapatero en el pleno de investidura en el Congreso. Recalcó que el Bloque todavía no ha decidido qué va a hacer en esa sesión plenaria e hizo un llamamiento a los socialistas para que dejen de actuar pensando «no que dirá o PP». Puntualizó: «O que temos prantexado son medidas e propostas ben sencillas e ben moderadas, sen ningunha estridencia e perfectamente asumibles. A pelota está no tellado do PSOE».

También en su blog , en el que escribirá un artículo semanal, se preguntaba ayer «¿qué foi do talante de Zapatero?», respecto a su decisión de salir elegido solo con los votos del PSOE.