Antonio Abril: «Hai que incrementar o custe das segundas e terceiras matrículas»
EDUCACIÓN
El presidente del Consello Social de la Universidade da Coruña presentó ayer los resultados de la memoria anual correspondiente al 2010
21 jul 2011 . Actualizado a las 09:33 h.Antonio Abril, presidente del Consello Social de la Universidade da Coruña, presentó ayer los resultados de la memoria anual correspondiente al 2010. Abril afirmó que el tema que ha preocupado fundamentalmente al Consello durante este año ha sido la negociación del nuevo plan de financiación del sistema universitario en Galicia, en el que, tal y como el presidente indicó, «o Consello fixo un esforzo coa intención de mellorar a universidade, carente de estruturas». También reconoció «o adianto que representa o que, por primeira vez, o plan de financiación contemple unha aportación específica para cada un dos consellos sociais das tres universidades galegas por un importe de 200.000 euros».
Según el presidente del Consello, este nuevo plan, que se basa en una aportación fija, obligará a la UDC a un «gran esforzo de austeridade e eficiencia nun contorno economicamente moi complicado, no que será fundamental a obtención dos máximos recursos posibles doutras fontes de financiación: contratos con empresas e concursos competitivos de I+D+i».
El segundo hito importante ha sido el de la elaboración del Plan Gallego 2011-2015, que reconoce que las enseñanzas técnicas, ingenierías y arquitecturas están concentradas en la Universidade da Coruña con el 45,9 por ciento del total gallego.
Por otro lado, Abril habló del Plan Operativo que está en marcha con el objetivo de reforzar la institucionalización del Consello. Pero también introdujo una propuesta a colación del informe de la Conferencia de Rectores de las Universidades Públicas Españolas, afirmando que «deberían reformularse as actuais políticas de prezos para aqueles estudantes que alargan o seu período de formación universitaria por un baixo rendemento académico que reiteradamente manifesta un considerable porcentaxe do alumnado». Según Abril, «non se pode financiar fiscalmente os casos en que non media esforzo. Hai que incrementar o custe das segundas e terceiras matrículas».
Asimismo, indicó que deberían pagar más por la enseñanza universitaria aquellos alumnos cuyo poder adquisitivo lo permita, porque es necesario «un refinanciamento do sistema universitario para aproximar as taxas ás capacidades dos estudantes favorecendo a equidade, e sobre todo para evitar que ninguén se quede fóra do sistema universitario».