Una historia de compromiso social

B.R.S. VIGO/LA VOZ.

VIGO

Vigo alberga hoy el estreno del documental «O meu nome é Luís Ferreiro», que repasa la trayectoria en la ciudad de uno de sus históricos militantes comunistas

09 dic 2010 . Actualizado a las 12:31 h.

Roi Cagiao y Fernando Llor son los autores del documental O meu nome é Luís Ferreiro , que se estrena hoy a las 20 horas en el Centro Social Caixanova de Vigo. Luis González López (Vila de Cruces, 1939), jubilado de Zona Franca, acumula toda una vida de lucha por la libertad y la democracia desde su militancia en el Partido Comunista.

Bajo el nombre de guerra de Ferreiro , regresó de su exilio en Francia en 1967 para crear nuevas células del PC en Vigo. «A elección desta cidade para a estrea non é casual, xa que na mesma se desenvolveu a actividade máis relevante do protagonista do filme. Porén, e aínda que a película recorre distintas localizacións da xeografía galega, a actividade clandestina en Vigo na loita contra a ditadura nos últimos anos do franquismo ocupa un lugar central na mesma: a constitución das CC.OO., a organización do PCG na comarca, a folga do 72...», explican. Los autores añaden que «polas altas doses de heroísmo, altruísmo e humanidade contidas na mesma, a historia de Luís González Ferreiro merece ser contada, escoitada e conservada. A través da mesma, este documental aborda diferentes etapas e cuestións relativas á loita contra a ditadura en Galicia, tales como o periodo da guerrilla, a relevancia do exilio e a emigración, ou a estratexia da folga nacional pacífica no tramo final do franquismo. En última instancia, la película es una reflexión sobre las motivaciones del compromiso político y sobre las razones que llevan a un sector social a asumir todo tipo de riesgos en la lucha por lograr una sociedad más libre y justa.

Asesores históricos

El filme producido por Kinoglaz, de 70 minutos de duración, cuenta con Víctor Santidrián y Xesús Alonso Montero como asesores históricos. En el estreno de hoy estará presente el protagonista, Luís González, así como los directores y guionistas, Roi Cagiao y Fernando Llor. La película se presenta a través de la Fundación 10 de marzo y el Foro pola Memoria de Galicia, y en la organización de la proyección colaboran la Asociación Viguesa pola Memoria Histórica do 36 y la Asemblea Republicana de Vigo. La entrada es libre.