Mensaje a la Xunta: «Aínda non contamos cos recursos suficientes para facer fronte ás necesidades básicas»

La Voz

SANTIAGO

31 ene 2009 . Actualizado a las 02:00 h.

«Como se vén explicitando dende hai tempo e se pon de manifesto unha vez máis nestes orzamentos, se ben temos reconducida a situación económica que vivimos nos últimos anos, non contamos aínda cos recursos suficientes para facer fronte ás necesidades básicas que se derivan das actividades realizadas e dos resultados obtidos por parte da USC. [...] A posición que a nosa universidade ocupa no conxunto do sistema universitario español e europeo pode verse seriamente afectada polo aprazamento do novo plan de financiamento, sobre todo se tivésemos que volver asumir un programa de reaxuste económico-financeiro». Literalmente, este análisis del estado financiero de la Universidade de Santiago figura recogido en la versión íntegra del presupuesto para el 2009, el cual fue aprobado el 22 de diciembre por su consejo de gobierno, con 31 votos a favor, cuatro en contra y una abstención.

El texto ha de leerse en clave de mensaje para la Xunta, pues, en esencia, viene a concluir que, si el bipartito no cumple pronto su promesa de dedicar anualmente a los tres complejos de la enseñanza superior autonómica un 1% del producto interior bruto de la comunidad, frente al 0,7 actual, estos sufrirán consecuencias lamentables. Y los posibles problemas afectarán, más que a los centros de A Coruña y Vigo, «de forma especial á nosa universidade, debido á súa estructura de cadro de persoal, de servizos, infraestruturas e perfil específico de actividades», según el citado documento.

Con todo, el escrito no se limita a cargar contra el Ejecutivo que preside Pérez Touriño, sino que le reconoce «certos avances» en la materia. «O Goberno autónomo -sostiene- é consciente e sensible ante esta situación». Simplemente, reclama, debería remediarla ya.