Feijoo confirma que eludirá el plan del gallego de Fraga por no ser una ley

A. C.

GALICIA

22 may 2009 . Actualizado a las 02:00 h.

Las normas que prepara la Xunta sobre el gallego no tendrán que ajustarse necesariamente al plan de normalización lingüística de la era Fraga. El presidente de la Xunta, Alberto Núñez Feijoo, confirmó ayer en Pontevedra el desmarque del citado plan esbozado por el conselleiro de Educación, Jesús Vázquez, el día anterior en el Parlamento. La tesis de Feijoo es que el citado plan no contiene una «norma», sino un compendio de medidas.

«O plan de normalización lingüística -dijo ayer tras la reunión del Consello en Pontevedra- non é ningunha norma, senón máis de 200 medidas a prol da normalización. A norma é a Lei de Normalización Lingüística. Nós cando fagamos un decreto temos que axustarnos ás normas, non a 200 medidas que falan do ensino, do comercio, da empresa e distintas cuestións de política lingüística».

El presidente de la Xunta apeló al resultado electoral para justificar la política de su Gobierno en la materia y lo contrapuso a la manifestación celebrada el pasado día 17 en Santiago, marcha a la que asistieron 50.000 personas, según los organizadores, y 20.000, según la policía.

«Nós -dijo en referencia a esa fecha- estabamos a celebrar o Día das Letras Galegas coa Real Academia da Lingua e o BNG estaba facendo unha manifestación perfectamente lexítima. Pero houbo unha manifestación enorme de dous millóns de persoas o día 1 de marzo e esa manifestación democrática ten que ser aceptada polos demócratas e eu presido un Goberno demócrata».

Núñez Feijoo manifestó además que «en democracia hai que asumir sempre os resultados das urnas» y señaló que se proponía asumir «a decisión dos galegos que libremente se expresaron» el 1-M y que «queren bilingüismo, liberdade, consenso e un novo decreto». «Os galegos que se expresaron nas urnas queren dous idiomas e non un», señaló.

A este respecto, aseguró haber ofrecido consenso «desde o primeiro día que nomeamos un lingüista independente para a Secretaría Xeral de Política Lingüística» (Anxo Lorenzo), pero también señaló que se propone cumplir el programa electoral del PP. «O pobo -apuntó- maioritariamente nos dixo que quere liberdade e non imposicións, que quere bilingüismo castelán e galego e non monolingüismo nin en favor do castelán nin do galego».

Feijoo confirmó la hoja de ruta ya anunciada hace un mes por el Grupo Popular en esta materia, y que incluye una consulta a los padres. Esta consulta, según adelantó ayer, se celebrará «dentro das próximas semanas» en el marco de la matrícula del próximo curso. Tras esta consulta en el sobre de matrícula, la Xunta procederá a redactar un borrador del nuevo decreto que regulará el idioma en la enseñanza. «Cando fagamos o borrador do decreto, iniciaremos o período de consultas e de consensos», indicó. «Entendo que hai algúns partidos que teñen que defender os seus intereses exclusivamente e eu vou defender os de todos os galegos», dijo el presidente, quien invitó a opinar «despois de que se plantexe o borrador».

Quienes lo criticaron ayer fueron los socialistas. Según ellos, en tan solo treinta días de gobierno, Feijoo se ha convertido en el «azote do galego», con medidas como la modificación de uno de los artículos de la Lei de Función Pública, con lo que se permite que las preguntas de los exámenes tipo test de las oposiciones de la Administración sean bilingües, y no en gallego como en la actualidad.