Quintana afirma que «o problema de Galicia non é fixar a data electoral»

GALICIA

18 ago 2008 . Actualizado a las 12:07 h.

Ni sí ni no, sino todo lo contrario. El vicepresidente de la Xunta y portavoz nacional del BNG, Anxo Quintana, no quiso pronunciarse ayer en Pontevedra sobre un hipotético adelanto electoral al próximo otoño. Y no lo hizo, afirmó, porque fijar la fecha de las elecciones «é unha responsabilidade única e exclusiva do presidente da Xunta» y porque el Bloque «non vai contribuír a aumentar a controversia nin a especulación. O adianto electoral non é o noso problema nin unha cuestión que nos preocupe».

Eso sí, Quintana dejó algunos mensajes muy claros dirigidos a sus socios de Gobierno. Como que es «evidente» que el PSdeG se halla sumido «nun debate interno respecto da data electoral», aunque para el portavoz del BNG es «un debate equivocado» que ha de resolver el presidente Touriño, a su vez secretario general de los socialistas gallegos.

Quintana aseguró que a este respecto sus socios socialistas «posiblemente teñan un problema», pero advirtió de que «o que non poden pretender é que o seu problema se convirta nun problema do país».

Ejecutiva nacional

«O problema de Galicia -continuó- non é fixar a data electoral», y por ello destacó que la formación política a la que representa está centrada «en traballar no que a xente lle interesa: en poñer enriba da mesa medidas e propostas para paliar a crise e para que Galicia padezca as menores consecuencias posibles». Precisamente, anunció que ha citado para hoy a la ejecutiva nacional del BNG con el fin de proponer «unha serie de medidas para que Galicia poda afrontar a crise con éxito».

Estatuto «de nación»

En la celebración en Pontevedra del Día da Galicia Mártir -una jornada dedicada a recordar a los represaliados del franquismo en la figura de uno de los padres del Estatuto del 36, Alexandre Bóveda-, Anxo Quintana no quiso dejar escapar la oportunidad de exigir al resto de las fuerzas políticas que antes de esa cita electoral, «sexa cando sexa», se comprometan a que el 2009 sea «o ano do novo Estatuto de nación para Galicia».

Afirmó que los gallegos tienen derecho a saber antes de votar en las elecciones autonómicas «que é o que opinan as forzas políticas con respecto a un novo Estatuto». El BNG, por su parte, defenderá, «seguindo as ensinanzas de Bóveda» un Estatuto que reconozca «o noso carácter nacional, que nos dote de instrumentos necesarios para xerar benestar, e que marque un novo ámbito de relación de Galicia có Estado». Un Estatuto, en definitiva, que «dignifique a Galicia como nación ao mesmo nivel que Euskadi ou que Cataluña».