La plataforma Fisterra, Único Fin do Camiño cierra después dos años

carballo / la voz

CARBALLO

31 ago 2011 . Actualizado a las 06:00 h.

La Plataforma Fisterra, Único Fin do Camiño ha dejado de existir tras dos años de actividades. En la asamblea celebrada el sábado, sus integrantes acordaron llevar a cabo la disolución, y además con todas las consecuencias: cierra el blog, la cuenta de Facebook y todo tipo de contacto con la entidad.

Los factores que han llevado a esta decisión son varios, según explica el ya ex presidente, José María Velay Insua.

El motivo por el que nació fue «reivindicar o papel que debe xogar Fisterra no Camiño, que non é outro que ser o seu final». Elaboraron una moción, aprobada por los grupos municipales, y pidieron a la comisión de delimitación de la Xunta que «rachara coa ambigüidade da definición do final do seu remate».

No obstante, entiende que la Administración gallega «non camiña ao mesmo ritmo que os peregrinos, que si saben onde acaba a milenaria ruta». Lo contrario, añade, de lo que ha hecho Europa, ya que con el sello de Patrimonio Europeo «establece a Fisterra como fin de todos os camiños de Santiago», siendo además uno de los motivos de reconocimiento.

La plataforma, además, entregó un amplio informe a la Consellería de Cultura sobre todo el patrimonio que atesora relacionado con la Ruta, incluido material gráfico, «para que actúen en consecuencia e axuden a suplir as carencias e o esquecemento».

En cuanto a la divulgación de la localidad, sus miembros promocionaron Fisterra en Madrid, organizaron charlas y rutas temáticas en colegios y editaron el boletín Kilómetro 0, «ademais de innumerables actividades culturais e non culturais coa finalidade de poñer en valor a Fisterra, a súa historia, patrimonio e cultura».

Finalidad cumplida

Velay Insua entiende que la finalidad con la que se creó la plataforma está cumplida casi en su totalidad, de ahí que no tenga sentido seguir como asociación cultural, «pois non foi esa a orixe nin a intención da súa creación». En caso de seguir esa senda, asimismo, precisaría del trabajo de más personas.

«Así pois, con 155 socios e varias entidades e persoas colaboradoras, a plataforma cre que é o momento de deixar nas mans de quen corresponda a continuación da loita en prol de Fisterra e a riqueza que atesoura como receptora de milleiros de peregrinos que ata aquí se achegan cada ano, e agradecemos profundamente a axuda prestada polas entidades, e máis a colaboración dos socios e outros anónimos que axudaron a poñer en marcha todo o que significou esta entidade», afirman en su comunicado final.

La despedida oficial de vecinos y amigos será «cun agasallo ao pobo que se dará a coñecer cando estea preparado». En la más inmediata, el expresidente del colectivo señala: «Esperamos ter feito algo constructivo para a vila de Fisterra e para os seus habitantes, polo que disolvemos esta entidade coa conciencia tranquila e a sensación de facer as cousas o mellor que poidemos».