La asociación de vecinos de Fisterra pide que se revise la delimitación del último tramo del Camiño

La Voz

CARBALLO

13 nov 2009 . Actualizado a las 02:00 h.

La asociación de vecinos de Fisterra remitió una carta a la Consellería de Cultura pidiendo que se revise la delimitación actual del Camiño para el tramo comprendido entre Fisterra y Muxía.

El presidente de la entidad, José Fernando Carrillo Ugarte, asegura desconocer cuáles son los argumentos históricos documentales que avalan la existencia de ese tramo. «A única tradición que perdurou até datas recentes é a senda peonil que usaban os mariñeiros de Fistera para ir buscar os cangrexos para o polbo á desembocadura do río Castro en Lires, pero que non ten nada que ver coa tradición Xacobea», apunta.

Carrillo asegura que todos los documentos existentes, tanto de época medieval como más recientes, solo hacen referencia a la peregrinación hasta Fisterra. «Aquí a beiras da inmensidade do Atlántico, contemplando a posta do sol e postrados ante o Santo Cristo de Fisterra despois de entrar pola porta santa da igrexa de Santa María das Areas, daban por terminada a súa peregrinación e retornaban aos seus lugares de orixe como hombes novos que concluiran un camiño penitencial», expone Carrillo.

En su opinión, «é unha frivolidade crear un novo tramo do Camiño de Santiago do cal non existe base histórica documental». Por ello considera absurdo que la Comisión de Protección do Camiño se oponga a la realización de una senda peatonal proyectada por Costas entre Fisterra y Muxía basándose en la existencia entre las dos localidad de un supuesto tramo a proteger.