Patrimonio investiga los daños causados a la Vía Nova en Bande

Jesús Manuel García

OURENSE CIUDAD

27 sep 2007 . Actualizado a las 02:00 h.

La Dirección Xeral de Patrimonio Cultural va a investigar los destrozos causados en un tramo de la Vía Nova a su paso por el municipio ourensano de Bande entre Güín y Ponte Liñares. El director xeral, Felipe Arias, señaló que se abrirá un expediente informativo y, si se observa que hubo daños, se impondrá la sanción correspondiente. «Cando se resolve o expediente, aparte da multa ou a sanción, obrígase a devolver a obra ao estado inicial se iso é factible, e se non, a multa pódese cuadriplicar». El equipo de arqueólogos de la consellería en Ourense se disponía ayer a abrir el expediente informativo al conocer la noticia por La Voz.

A primera hora de la tarde se desplazó hasta el lugar el profesor Antonio Rodríguez Colmenero. «A Vía Nova é un refundido co paso de dous mil anos, e foi derivando nun camiño medieval encaixado nela. Polo tanto, o refundido xa estaba feito. En épocas anteriores, hai uns anos, pasaron a máquina e algo refundiron. A vía segue máis ou menos esa pista, quitouse a maleza e achairouse o camiño cuns 20 centímetros de fondura para igualar», señaló. Colmenero añadió que la parte exterior de la vía romana, sus muros de contención, presenta «algún dano, pero parece factible repoñer o que se fixo a través da historia».

Este experto aseguró además que los más depredadores con el patrimonio son «as institucións oficiais, por ignorancia». Colmenero subrayó que la máquina limpió el camino, «achairouno». «Alegrámonos de que do esencial da vía destruíuse moi pouco», manifestó.